مجله آموزشی

نمایی از مو کراتین شده و خرید مواد کراتینه مو

خرید مواد کراتینه مو ?| سیر تا پیاز آنچه پیش از خرید باید بدانید! +عکس

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

آیا موهای وز و فری دارید که به خوبی حالت نمی‌گیرند و در تمام مدت دچار دردسر هستید تا ظاهری مرتب‌تر به آن بدهید و هر بار شکست می‌خورید؟ پس چرا از مواد کراتینه مو استفاده نمی‌کنید؟ محصولات کراتینه مو یکی از مواد آرایشی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان از آن برای صاف کردن موهای خود استفاده می‌کنند و ظاهری زیبا و یکدست به موهای خود می‌دهند. در عین حال که موهای فر زیبایی‌های خاص خود را دارد، اما گاهی صاف کردن موها می‌تواند یک روش عملی برای تنوع دادن به ظاهر خود باشد.

برای آشنایی هر چه بیشتر با خرید مواد کراتینه مو، نحوه استفاده آن بر روی مو، معایب و مزایای آن، قیمت انواع مواد کراتینه مو، آشنایی با بهترین مارک کراتینه مو و همچنین شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده، با کراتین مقدم همراه باشید تا از صفر تا صد این محصول آرایشی را برای شما بررسی کنیم و یک تجربه بسیار لذتبخش و جذاب را در کراتینه مو برای شما به وجود بیاوریم.

کراتین مو چیست؟

یکی از پروتئین‌های اساسی در مو، پروتئین کراتین است که نقش بسیار مهمی در صاف کردن و درخشان کردن موها دارد. افرادی که دارای موهای وز و فر هستند مقدار کمی از این پروتئین را درون موی خود دارند، به همین دلیل موها فر خورده و صاف و یکدست نیستند. در عین حال بد نیست بدانید که پروتئین کراتین تنها در صاف کردن موها نقش ندارد و می‌تواند در تنظیم سایر فعالیت‌های حیاتی سلول نقش‌های دیگری نیز داشته باشد.

همچنین این پروتئین در نواحی دیگر بدن مانند پوست و ناخن نیز دیده می‌شود و تنها در سلول‌های مو فعالیت ندارد. همچنین کراتین در حفاظت و عدم شکنندگی مو و ناخن نقش مهمی دارد و قرار گرفتن در زیر آفتاب و یا تماس با مواد شیمیایی و تغییر سبک زندگی سبب می‌شود که این ماده از بین رفته و موها آسیب ببینند و زبر و وز خواهند شد.

محصولات کراتینه مو چه محصولاتی هستند؟

یکی از روش‌های موقتی برای صاف کردن موهای وز و فر استفاده از مواد کراتینه مو است که معمولا این روش در سالن‌های آرایشی انجام می‌شود. محصولات کراتینه مو دارای کراتینی هستند که به صورت مصنوعی و توسط مواد شیمیایی تولید شده است و برای ترمیم و یا صاف کردن مو استفاده می‌شوند. در نظر داشته باشید که اثرات انجام کراتینه مو تنها به مدت 2 تا 3 ماه حفظ شده و بعد از گذشت مدتی، مو شادابی و صاف بودن خود را از دست می‌دهد و حالت وز خود را دوباره به دست می‌آورد.

برای این که حالت صاف مو را به صورت همیشگی داشته باشید نیاز است که هر دو الی سه ماه، موهای خود را دوباره شارژ کنید و کراتینه نمایید. همچنین لازم به ذکر است که کراتینه مو به دو صورت برزیلی و احیایی انجام‌پذیر است و هم برای صاف کردن و ترمیم موی زنان و هم مردان قابل استفاده است.

نمایی از محصولات کراتینه مو

  • کراتینه احیایی

کراتینه احیایی همان طور که از نام آن پیداست برای ترمیم و احیای موهای آسیب دیده و شکننده استفاده می‌شود و تاثیری در صاف شدن موهای فر ندارد. به همین دلیل اگر از فر موهای خود لذت می‌برید و می‌خواهید همین مدل مو را تقویت کنید، استفاده از کراتینه احیایی به شما توصیه خواهد شد.

  • کراتینه برزیلی

کراتینه برزیلی از آن جهت نام برزیلی را برای خود انتخاب کرد که اولین بار در کشور برزیل انجام شد. با این حال کراتینه برزیلی از نوع ژاپنی خود محبوبیت بیشتری دارد و اغلب از این نوع کراتینه استفاده می‌شود. کراتینه برزیلی یک لایه پروتئینی محافظ که از جنس کراتین است را در اطراف ساقه مو به وجود می‌آورد و در ترمیم و احیای موی آسیب دیده نقش دارد، با این حال علاوه بر محافظت از مو، موهای وز و فردار را نیز صاف و درخشان می‌کند.

آیا کراتینه مو برای شما مناسب است؟

قبل از این که کراتینه مو را انجام دهید ابتد از خود بپرسید که آیا واقعا نیازی به کراتینه مو دارم؟ این که دوست صمیمی شما کراتینه مو انجام داده است به این معنی نیست که شما هم می‌بایست به خرید مواد کراتینه مو فکر کنید. در ادامه به شرایطی که قبل از کراتینه مو باید داشته باشید اشاره شده است، هر یک از آن‌ها را به دقت بررسی کنید.

  • حاملگی

در صورتی که باردار هستید بهتر است از انجام کراتینه مو صرف نظر کنید. قطعا قصد ندارید که با انجام روش‌های شیمیایی بر روی خود، سلامت فرزند خود را به خطر بندازید، پس بهتر است این روش صاف کردن مو را به بعد از فارغ شدن موکول کنید.

  • حساسیت و آلرژی

بسیار مهم است که قبل از کراتینه کردن موی خود چک کنید که آیا به مواد شیمیایی آن حساسیت دارید یا خیر. قبل از انجام کراتینه مو با فرد متخصص مشورت کنید و تست حساسیت را روی پوست و موی خود انجام دهید.

  • مبتلا به بیماری اختلالات تیروئید

در صورتی که از اختلالات تیروئیدی رنج می‌برید، بهتر است دوباره به کراتین کردن موهای خود فکرکنید. از آن جایی که هورمون تیروئید نقش مهمی در سلامت موهای شما دارند و هر گونه اختلال در غده تیروئید سبب ریزش و آسیب مو می‌شود، بهتر است در روش کراتین تراپی خود بازنگری کنید. به طور معمول کراتین تراپی در افرادی که مبتلا به بیماری اختلالات تیروئید هستند جواب نمی‌دهند اما گاهی با انجام دوباره آن، کراتینه و صاف شدن مو اتفاق افتاده است.

  • افراد دارای مو سفید یا موی حنا شده

افرادی که دارای موی سفید هستند و یا اخیرا موی خود را حنا کرده‌اند، بهتر است از انجام کراتین صرف نظر کنند. به طور معمول کراتین بر روی موهایی که سفید شده‌اند و یا موهای خود را حنا کرده‌اند، اثر زیادی نخواهد داشت. در واقع بهتر است بگوییم که اثرپذیری این نوع مو حدود یک سوم موهای معمولی است و به همین دلیل بهتر است که این افراد نگاه دوباره‌ای به کراتین کردن موی خود داشته باشند.

  • مصرف الکل و ماریجوانا

تجربه این طور نشان داده است که افرادی که الکل و ماریجوانا مصرف می‌کنند، دارای شانس کمتری برای پذیرش کراتین هستند. بهتر است قبل از انجام کراتین تراپی، از مصرف الکل و ماریجوانا خودداری کنید تا بهترین نتیجه برای کراتین کردن موی شما به وجود بیاید.

مراقبت‌های قبل از کراتینه مو

گاهی با دانستن چند نکته کوچک می‌توان از پرداخت هزینه‌های زیاد و یا رسیدن به نتیجه نامطلوب جلوگیری کرد. این نکته در مورد کراتینه کردن مو نیز صدق می‌کند و قبل از انجام کراتینه مو می‌بایست آن‌ها را رعایت کرد. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

  • شناخت دقیق سالن آرایشی

مهم است که یک سالن آرایشی معتبر و باکیفیت را انتخاب کنید. گاهی بعضی از سالن‌های آرایشی تخصص و آموزش کافی در زمینه کراتینه کردن مو را نداشته و یا از مواد کراتینه مو نامرغوب و منقضی شده استفاده می‌کنند. به همین دلیل خوب است که مرکز کراتینه مو خود را به خوبی شناخته و بعد اقدام به کراتینه کردن مو کنید.

  • شناخت جنس موی خود

بهتر است جنس موی خود را به خوبی بشناسید، این شناخت نه تنها در کراتینه کردن مو به شما کمک می‌کند، بلکه در سایر روش‌های آرایشی و مراقبتی مو نیز اهمیت زیادی دارد. در صورتی که موهای شما ضخیم و زبر است، به احتمال زیاد محصولات کراتینه مو به خوبی برای شما جواب خواهد داد.

  • شستشوی مو توسط شامپو بچه

از آن جایی که شامپو بچه دارای حداقل میزان مواد شیمیایی در خود است، برای شستشوی مو قبل از کراتینه کردن یک گزینه ایده‌آل است. به این ترتیب ساقه مو به خوبی شسته می‌شود و در عین حال مواد شیمیایی بر روی آن باقی نمی‌ماند که بر روی موی شما دارای تاثیر منفی باشد.

نحوه انجام کراتینه مو

از آن جایی که هزینه کراتینه مو می‌تواند بالا باشد، در صورتی که علاقمندید می‌توانید مواد کراتینه مو را خریداری کرده و عمل کراتین را در خانه خود انجام دهید. با این حال به یاد داشته باشید که کیفیت کراتینه مو در خانه به کیفیت انجام آن در سالن‌های آرایشی و توسط متخصص برابری نخواهد کرد. در ادامه مراحلی که برای انجام کراتینه مو باید انجام دهید را برای شما به ترتیب آورده‌ایم.

نمایی از نحوه انجام کراتینه مو

  1. تهیه و خرید مواد کراتینه مو

برای خرید مواد کراتینه بهتر است که به فروشگاه‌های معتبر و مورد اعتماد مراجعه کنید و بهترین مارک کراتین مو را تهیه کنید. قیمت انواع مواد کراتین مو ممکن است که بسیار متفاوت باشد، با این حال با یک شناخت درست می‌توان بهترین انتخاب را داشت. با این حال در نظر داشته باشید که محصولات کراتین مو دارای فرمالدئید نباشند.

  1. آماده سازی مو

برای این که موی خود را برای کراتین کردن آماده کنید، نیاز است که ابتدا آن را به خوبی بشویید. برای شستشوی مو قبل از کراتین کردن، بسیار مهم است که از شامپو بچه استفاده کنید که دارای حداقل میزان مواد شیمیایی است. به این ترتیب اثرگذاری مواد کراتین به حداکثر میزان خود می‌رسد. همچنین دقت کنید که تا 3 روز بعد از کراتین کردن مو، نباید مو را شست، به همین دلیل در این مرحله موی خود را به خوبی بشویید.

  1. خشک کردن مو

در این مرحله موها را بعد از شستشو به خوبی خشک کنید، با این حال اگر قصد دارید از کراتین مو برای ترمیم و احیای مو استفاده کنید، موها به صورت 100 درصدی خشک شوند. اما اگر قصد دارید کراتین برزیلی داشته باشید، موها را کمی نمناک نگه دارید، طوری که 80 الی 90 درصد خشک شده باشند.

  1. تقسیم بندی مو

بسته به این که موی شما حجم زیادی دارد یا نه، موهای خود را به 4 الی 8 دسته تقسیم کنید تا بتوانید به خوبی مواد کراتین را بر روی مو خود پیاده کنید.

  1. کراتینه کردن مو

در این مرحله باید با استفاده از یک شانه و یا فرچه مواد کراتینه را به صورت دسته دسته به روی موهای خود آغشته کنید. این کار را از 1.5 سانتی متری ریشه موی خود انجام دهید و تا نوک مو ادامه دهید، آغشته شدن تمام تارهای مو کافیست و نیازی نیست که مواد بسیار زیادی را به موی خود بزنید.

همچنین در نظر داشته باشید که فاصلع 1.5 سانتی متری از ریشه را رعایت کنید، چرا که زدن کراتینه به ریشه مو سبب می‌شود تا ریزش مو اتفاق بیفتد و اثرات منفی بر روی موی شما داشته باشد. در صورتی که موی زبر و خشنی دارید، این مواد را به مدت 40 تا 50 دقیقه بر روی موی خود نگه دارید، در صورتی که موی شما نازک است به مدت 20 الی 30 دقیقه مواد کراتین را روی موی خود قرار دهید.

  1. شانه زدن مو

هر 10 دقیقه موی خود را شانه بزنید تا به این ترتیب همه موها آغشته شوند. سپس با استفاده از یک کلاه نایلونی، سر خود را بپوشانید تا مواد به خوبی بر روی موی شما عمل کنند. بعد از گذشت مدت زمانی که گفته شد، کلاه را از روی سر خود بردارید.

  1. موهای خود را نشویید!

دقت داشته باشید که بعد از اتمام مدت زمانی که گفته شد، موهای خود را شسوار بگیرید و خشک کنید و تحت هیچ شرایطی مواد کراتینه را از روی موی خود نشویید. در صورتی که در محصول کراتینه قید شده بود که باید بعد از مدت زمان معلوم موها شسته شوند، این کار را انجام دهید.

  1. اتو کشیدن مو

در این مرحله با استفاده از یک اتو مو با دمای 400 الی 450 درجه، موهای خود را به خوبی اتو کنید. دقت داشته باشید که مقدار مویی را که در اتو قرار می‌دهید کم باشد و هر یک از این دسته‌ها 5 الی 6 بار اتو کشیده شوند. بعد از این که اتوی مو را انجام دادید، موهای خود را خشک نگه دارید و آن را خیس نکنید.

مراقبت‌های بعد از کراتینه مو

در صورتی که کراتینه مو خود را پیش یک فرد متخصص انجام دادید، حالا باید یک سری نکات مهم را رعایت کنید که به ماندگاری هر چه بیشتر کراتین موی شما کمک خواهد کرد.

  • موهای خود را خشک نگه دارید

وقتی برای انجام کراتینه کردن مو به سالن آرایشی مراجعه می کنید، به یاد داشته باشید که از آرایشگر خود بپرسید چه مدت باید از آب اجتناب کنید. معمولاً برای شستن موهای خود بعد از کراتینه کردن باید سه روز صبر کنید. با این حال، به دلیل وجود روش‌های مختلف کراتین، این مدت زمان می تواند متفاوت باشد.

  • استفاده از شامپو بدون سولفات

قبل از شستن موها بعد از کراتینه کردن، شامپو و نرم کننده‌ای را انتخاب کنید که فاقد سولفات باشد. استفاده از شامپو و نرم کننده با سولفات به موهای کراتینه شده شما آسیب می‌رساند و باعث می شود که فرآیند صاف شدن مو به خوبی انجام نپذیرد. مهمترین نکته بعد از کراتینه کردن مو این است که در استفاده از شامپوهای بسیار قوی که ممکن است صافی موهای شما را از بین ببرند یا نتایج نامطلوبی برای شما به همراه داشته باشند، خودداری کنید.

  • موهای خود را کمتر بشویید

وقتی سه روز از کراتینه کردن مو شما گذشت، سعی کنید به صورت روزانه موهای خود را نشویید. برخی از افراد موهایی دارند که سریعتر از دیگران چرب می‌شود و به همین دلیل بهتر است موهای خود را کمتر از قبل بشویند. همچنین شما می‌توانید هنگام دوش گرفتن در حمام، از یک کلاه دوش خوب استفاده کنید تا جلوی نفوذ آب به موهای صاف شده شما را ببندد و از موهای شما محافظت کند.

  • موهای خود را آزاد و رها کنید!

بعد از انجام کراتین مو، موهای شما تا سه روز آینده بیشترین آسیب پذیری را دارا است. برای جلوگیری از چین خوردگی یا فرورفتگی در موها، مهم است که موهای خود را شل و بدون استفاده از هیچ کش و گیره مو رها نگه دارید. همچنین از قرار دادن موی خود در پشت گوش خودداری کنید!

  • استفاده از روبالشی ابریشمی

شاید قبلاً شنیده باشید، اما استفاده از روکش بالش ابریشمی می تواند اصطکاک با مو را کاهش دهد، موهای شما را نرم و صاف کرده و کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. هنگام انجام کراتین مو پس از مراقبت، این نکته را باید در نظر داشته باشید زیرا موهای شما بیشتر از قبل مستعد آسیب ناشی از روکش بالش پنبه‌ای می شوند.

  • موهای خود را به هر طریقی که هست خشک نگه دارید!

در سه روز اول درمان با کراتین پس از مراقبت، باید موهای خود را کاملاً خشک نگه دارید. بله درست است، این شامل تعریق نیز می شود. اگر هنگام تمرین و ورزش، موهای شما عرق می کند، بسیار مهم است که به محض اتمام موها را با سشوار خشک کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که عرق شما به صافی مو آسیب نمی‌رساند.

  • استخر را فراموش کنید

سعی کنید بعد از کراتینه کردن مو از رفتن به استخر خودداری کنید، چرا که آب استخرها حاوی مقدار زیادی کلر است که برای موهای کراتینه شده شما مانند سم است. همچنین آب شور نیز اثربخشی کراتین مو را کاهش می‌دهند. در صورتی که در تماس با این نوع آب‌ها هستید، از یک کلاه مخصوص دوش استفاده کنید تا از نفوذ آب به موی شما جلوگیری کند.

عوامل موثر در حفظ کراتینه مو

برای این که بتوانید درخشان بودن و صاف بودن موهای خود را در مدت زمان طولانی حفظ کنید، لازم است بدانید که با رعایت بعضی نکات می‌توان به این نتیجه دست پیدا کرد. با این حال در نظر داشته باشید که کراتین مو حدود 3 الی 4 ماه حفظ خواهد شد و در بعضی موارد به 6 ماه هم خواهد رسید. در ادامه به چند عامل مهم در حفظ حالت صاف مو اشاره می‌کنیم که می‌تواند به افزایش ماندگاری حالت موی شما کمک کند.

  • خشک نگه داشتن مو در 3 روز اول

بعد از این که موهای خود را کراتینه کردید، موهای خود را در سه روز اول نشویید و آب را به آن نرسانید. همچنین از فعالیت‌هایی که باعث تعریق می‌شوند نیز بپرهیزید تا موهای شما به خوبی صاف و کراتینه شود.

  • استفاده از شامپو بدون سولفات

از آن جایی که ماده شیمیایی سولفات در شامپوها سبب می‌شود که مدت زمان ماندگاری کراتین مو کاهش پیدا کند، به همین دلیل بهتر است اقدام به تهیه و استفاده از شامپو بدون سولفات کنید.

  • عدم استفاده از کش مو و گیره

بهتر است که موهای خود را بعد از کراتینه کردن با کش نبندید و آن را تحت فشار نگذارید. همچنین از گیره‌ها نیز استفاده نکنید تا موها کشیده نشوند. در حین استحمام نیز موهای خود را با شدت و فشار آبکشی نکنید و سعی کنید که ملایمت بیشتری را حین کار با موهای خود داشته باشید.

مزایای استفاده از کراتینه مو

کراتین موجود در این محصولات کراتینه مو ممکن است از پشم، پر یا شاخ گرفته شود. برخی از شامپوها و نرم کننده‌ها حاوی کراتین هستند، اما معمولاً بهترین نتیجه را می‌توان از کراتینه کردن مو در سالن توسط متخصص انجام می‌شود به دست آورید. مزایای استفاده از درمان کراتین حرفه‌ای یا انجام آن در خانه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • موهای صاف و براق

کراتین بین سلول‌های مو همپوشانی ایجاد می‌کند و تارهای مو را تشکیل می دهد، که به معنی موهای قابل کنترل‌تر با وز شدن کمتر است. این امر باعث می شود موهایی که قبلا با وز شدن ظاهری خشک و کدر دارند، هم اکنون ظاهری براق و سالم داشته باشند. کراتین همچنین می تواند ظاهر موهای شکسته را با اتصال موقت موها به یکدیگر کاهش دهد.

  • نتایج طولانی مدت

تا زمانی که بعد از استفاده از کراتین، شستن موها زیاد نباشد (هفته ای 2 تا 3 بار کافی است)، ظاهر صاف و کراتینه مو شما می‌تواند از 3 ماه تا 6 ماه طول بکشد. با این حال این مدت زمان بستگی زیادی به عوامل مختلف دارد.

  • موهای حالت‌پذیرتر

درمان با کراتین موها را بیشتر کنترل می‌کند، به خصوص اگر موهای شما بطور خاص فر یا ضخیم باشد. اگر دائماً موهای خود را حالت دهید، متوجه خواهید شد که با درمان کراتین موهای شما سریعتر خشک می شود. برخی تخمین می زنند که کراتین زمان خشک شدن آنها را بیش از نصف کاهش می دهد. موهای شما همچنین ممکن است سالم تر و قوی تر شوند زیرا می توانید موها را بیشتر در هوای آزاد خشک کنید و از آسیب حرارتی جلوگیری کنید.

  • رشد مو

از آن جایی که کراتین حاوی مواد مفیدی برای مو است، می‌تواند موها را تقویت کرده و به آنها استحکام ببخشد تا به راحتی جدا نشوند. این می تواند باعث شود موها سریعتر رشد کنند زیرا انتهای آنها شکسته نمی شود.

  • روش سالم و بدون آسیب‌رسانی به مو

از آن جایی که مواد کراتینه مو دارای ویژگی‌هایی هستند که به احیا و ترمیم مو کمک می‌کند و در عین حال موهای وز و فر شما را صاف می‌کند، این روش یک روش صاف کردن موی سالم است و به همین دلیل توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شود.

معایب استفاده از کراتین مو

با این که استفاده و خرید مواد کراتینه مو دارای مزایای بسیار زیادی برای موهای شما دارد، اما با این حال معایبی نیز وجود دارد که سبب می‌شود در استفاده از این مواد شیمیایی کمی احتیاط کرده و تعادل در استفاده از آن را حفظ کنید.

نمایی از معایب استفاده از کراتین مو

  • فرمالدئید

بسیاری از (اما نه همه) محصولات کراتینه مو حاوی فرمالدئید هستند که در صورت استنشاق می تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد. فرمالدئید چیزی است که در واقع موها را صاف تر نشان می دهد. بر اساس تحقیقات گروه کاری محیط زیست، برخی از شرکت‌ها در واقع سعی خواهند کرد این واقعیت را که محصول کراتین آنها حاوی این ماده شیمیایی است پنهان کنند، به همین دلیل ممکن است خرید مواد کراتینه مو برای شما ضرر و زیان داشته باشد.

  • هزینه بالا

در صورتی که شما به یک سالن آرایشی معتبر و متخصص در زمینه کراتین مو مراجعه کنید و از محصولات کراتینه مو باکیفیت و مرغوب استفاده کنید، نیاز است که هزینه بالایی را متحمل شوید. در عین حال می‌توانید با خرید مواد کراتینه مو و انجام آن در خانه خود، از پرداخت هزینه‌های بیشتر خودداری کنید و به نحوی مخارج این روش صاف کردن مو را مدیریت کنید.

  • واکنش‌های آلرژیک

از آن جایی که مواد به کار رفته در محصولات کراتینه مو از نوع شیمیایی هستند، ممکن است که پوست و موی بعضی از افراد نسبت به این مواد حساسیت نشان داده و واکنش آلرژیک را در پی داشته باشد. به همین دلیل مهم است که قبل از انجام دادن کراتین مو، تست حساسیت را روی پوست و موی خود انجام دهید.

  • استفاده از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده

از آن جایی که همه ما قصد داریم تغییراتی که بر روی پوست و موی خود انجام می‌دهیم پایدار و بادوام باشد، باید بعد از کراتین کردن مو از بعضی از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده استفاده کنیم. این شامپو و ماسک‌ها باید بدون سولفات باشند، به همین دلیل برای مراقبت بعد از کراتین مو باید از محصولات خاصی استفاده کرد که ممکن است هزینه‌های بیشتری را به ما تحمیل کند.

  • ممنوع در دوران بارداری

همان طور که گفته شد معمولا مواد کراتین دارای مقداری فرمالدئید هستند و بخاراتی که حین اتو کشیدن موی کراتینه متصاعد می‌شود، می‌تواند توسط مادران باردار استنشاق شود. از آن جایی که مواد فرمالدئید برای مادران باردار بیشتر از افراد عادی ضرر دارد، مهم است که این افراد از کراتین مو استفاده نکنند و صاف کردن موی خود را به بعد از دوران فارغ شدن عقب بیندازند.

خرید مواد کراتینه مو

خرید مواد کراتینه مو می‌تواند کمی ریسکی و دشوار باشد، چرا که پیدا کردن محصولات کراتینه مو که بدون فرمالدئید باشد، امری سخت و زمان‌بر است. با این حال مشورت گرفتن از متخصصان حوزه کراتینه مو امری الزامی است و باید قبل از خرید مواد کراتینه مو حتما انجام داد.

کراتین مقدم با ارائه بهترین مارک کراتینه مو و همچنین در نظر گرفتن قیمت کراتینه مو در مناسب‌ترین حالت ممکن در تلاش است تا مواد کراتینه مرغوب و باکیفیت را به مصرف کنندگان عزیز خود ارائه دهد. علاوه بر آن، محصولات کراتینه مو به صورت مستقیم و بدون دلال و واسطه به دست مصرف کنندگان و مشتریان کراتینه مو می‌رساند. همچنین شما می‌توانید به راحتی محصولات خود را از وب سایت کراتین مقدم سفارش داده و در مدت کوتاهی آن را دریافت کنید. با این حال در نظر داشته باشید که مناسبترین قیمت انواع کراتین مو را در این فروشگاه آنلاین پیدا خواهید کرد.

شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده

همان طور که می‌دانید بعد از انجام کراتینه مو باید نکاتی را در نظر داشت که و آن‌ها را رعایت کرد که یکی از آن‌ها استفاده از شامپو بعد از کراتینه است. این نوع شامپوها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که سبب می‌شوند طول عمر و ماندگاری حالت صاف موی شما بعد از کراتینه کردن افزایش پیدا کند. این نوع شامپوها دارای تنوع زیادی هستند و می‌توان هر یک از این‌ها را بعد از انجام کراتینه مورد استفاده قرار داد.

به طور معمول شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده باید بدون مواد شیمیایی مانند سولفات باشند تا اثرگذاری کراتین و دوام و ماندگاری موی صاف شما افزایش پیدا کند. به همین دلیل مهم است که بعد از انجام روش کراتینه، شامپوهای مناسب را شناخته و از مواد شیمیایی که درون آن‌ها استفاده شده است اطلاع داشته باشیم. همچنین قیمت این شامپوها ممکن است از شامپوهای معمولی تفاوت داشته باشند و لازم باشد که هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

با این حال استفاده از شامپو بعد از کراتینه به دلیل مواد شیمیایی خاص خود می‌تواند صافی و درخشانی موی شما را تا مدت 9 ماه نیز افزایش داد. در صورتی که از این نوع شامپو استفاده نشود، دوام و ماندگاری کراتین مو کاهش یافته و بعد از گذشت 3 الی 4 ماه موهای وز و فر شده شما برخواهد گشت.

نمایی از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده

قیمت کراتینه مو و خرید انواع کراتینه مو و شامپو مخصوص بعد از کراتین کردن موها بسیار متنوع است به طوری که بسیاری از افراد را برای خرید بهترین مارک کراتین مو و شامپو گیج و سردرگم می‌کند. به همین دلیل بهتر است که محصولات خود را از یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید تا به این ترتیب سلامت موهای خود را به خطر نیندازید. فروشگاه کراتین مقدم با ارائه بهترین مواد کراتینه مو و قیمت کراتینه مو با مناسبترین مقدار همواره سعی دارد که به شما عزیزان خدمت رسانی کند.

کراتینه کردن مو بعد از دکلره

از آن جایی که امروزه روشن کردن موها بسیار رایج و محبوب شده است، بسیاری از افراد از دکلره کردن برای روشن کردن موهای خود استفاده می‌کنند. با این حال دکلره کردن مو می‌تواند آسیب بسیار زیادی به موهای شما وارد کند، بهتر است که بعد از انجام دکلره مو، کراتین مو را انجام دهید. با این حال اگر موهای شما به شدت آسیب دیده شده است، بهتر است که کراتین مو احیایی را طی چندین بار انجام دهید تا موها به خوبی تقویت شده و ترمیم شوند.

بهترین زمان برای کراتینه کردن موهای دکلره سه روز بعد از انجام دکلره است. به این ترتیب شما می‌توانید بلافاصله بعد از دکلره کردن مو که آسیب زیادی به موهایتان می‌زند، موها را تقویت کرده و در ترمیم و احیای هرچه سریعتر آن کمک زیادی کنید.

تفاوت کراتینه کردن مو و ریلکسر

ریلکسر یکی دیگر از روش‌های صاف کردن مو است که می‌تواند به صورت دائمی موها را صاف و لخت کند. با این حال این روش چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد چرا که برعکس کراتینه مو، باعث آسیب دیدن مو و ضعیف شدن آن می‌شود. همچنین روش صاف کردن مو توسط ریلکسر تقریبا نصف هزینه‌ی کراتینه کردن مو است و بیشتر از آن مقرون به صرف می‌باشد.

همچنین کراتینه کردن مو نیازمند شارژ شدن بعد از هر 12 هفته است تا اثر کراتین مو بر روی موها باقی بماند. علاوه بر این، کراتین مو نمی‌تواند وزهای ریز مو را گرفته و آن را به صورت 100 درصد و کامل صاف کند، به همین دلیل باید به صورت مرتب از نرم کننده مو استفاده کنید. کراتین مو دارای ماده شیمیایی فرمالدئید است که برای سلامتی بدن ضرر داشته و می‌تواند سرطان‌زا باشد.

در عین حال در روش ریلکسر، مو خشک و شکننده شده و به ریشه مو صدمه می‌زند، به همین دلیل افرادی که موی ضعیف و آسیب دیده‌ای دارند بهتر است که از روش ریلکسر برای صاف کردن موهای خود استفاده نکنند. بعد از این که موهای خود را با ریلکسر صاف کردید، موهای وز و فر شما رشد کرده و در نتیجه ریشه موی شما حالتی متفاوت از حالت بقیه مو  دارند، برای این که موهای شما به صورت کامل و همیشگی صاف باشد، بهتر است که هر 8 هفته از ریلسکر استفاده کنید.

تفاوت کراتینه مو و ویتامینه مو

همان طور که می‌دانید کراتین دارای ویژگی ترمیم و احیای موهای آسیب دیده و ضعیف را دارد و به همین دلیل یکی از راه‌های ایده‌آل برای تقویت مو بعد از دکلره کردن است. با این حال روش‌های دیگری برای تقویت مو نیز وجود دارد که ویتامینه مو از این دست روش‌ها است. برای آشنایی با ویتامینه مو و تفاوت‌هایی که با کراتینه مو دارد، با کراتین مقدم همراه باشید.

همه ما می‌دانیم که تغذیه چه نقش مهم و حیاتی در سلامت اندام‌ها و اعضای بدن دارد، یکی از این موارد که علاوه بر تغذیه از طریق عوامل دیگری نیز نقویت می‌شود مو است. مو به دلیل در تماس بودن با آلاینده‌های موجود در هوا و همچنین اشعه آفتاب می‌تواند بسیار ضعیف شود و نتایج منفی مانند موخوره و ریزش مو را به بار بیاورد. به همین دلیل مهم است که به صورت روتین از موهای خود مراقبت کنیم و آن‌ها را مرتبا تقویت کنیم.

ویتامینه کردن مو می‌تواند در رفع این مشکلات قدم بسیار بزرگی بردارد. از آن جایی که مواد موجود در ویتامینه‌های مو شامل مواد معدنی و ویتامین‌ها، پروتئین‌هاست، می‌تواند در ترمیم مو و رفع ریزش مو و کم حجمی آن کمک شایانی کند. همچنین به دلیل آلودگی هوایی که وجود دارد، یک روش موثر برای پیشگیری از مشکلات آتی است. همچنین در این روش عوارضی خاصی مشاهده نشده است و به دلیل جذب سریع مواد مغذی، روشی سریع و موقتی برای تقویت مو است.

نمایی از تفاوت کراتین و ویتامینه مو

با این حال کراتینه کردن مو نیز در تقویت موها موثر است و می‌تواند موهای دکلره شده و آسیب دیده را احیا کند. این نوع محصولات علاوه بر نقشی که در احیا مو دارد، می‌تواند موها را نیز صاف و خوش حالت کند که یکی دیگر از مزایای استفاده از محصولات کراتینه مو محسوب می‌شود. با این حال این محصول مراقبتی می‌تواند دارای معایبی نیز باشد که می‌توان به داشتن مواد شیمیایی و ایجاد حساسیت و آلرژی اشاره کرد

حساسیتی که مواد کراتینه ایجاد می‌کنند برای گروه اندکی به وجود می‌آید و با این حال بزرگترین معایب استفاده از مواد کراتینه محسوب می‌شود. قبل از این که مواد کراتینه را بر روی موی خود اجرا کنید، بهتر است مقدار کمی از آن را روی پوست خود بگذارید و تست کنید که آیا بعد از گذشت ده دقیقه حساسیت، خارش و التهابی اتفاق می‌افتد یا خیر. در صورتی که حساسیت نداشتید با خیال راحت آن را بر روی موی خود پیاده کنید.

همچنین نیاز است که بدانید که مواد کراتینه حاوی مواد شیمیایی مانند فرمالدئید هستند که برای سلامتی بسیار مضر است و با کشیدن اتو این مواد شیمیایی سبب می‌شود که مواد شیمیایی تبدیل به بخار شده و توسط فرد مورد استنشاق قرار گیرد. این ماده شیمیایی در دراز مدت می‌تواند اثرات منفی مانند سرطان را برای بدن شما به وجود بیاورد. علاوه بر این، با انجام کراتینه مو ممکن است که عارضه‌ای مانند ریزش مو را برای موها باعث شود.

کلام آخر …

آیا موهای شما وز و فر است و نمی‌توانید یک حالت خاص به آن بدهید؟ یا موهای آسیب دیده و ضعیفی دارید و در فکر ترمیم و احیای آن هستید؟ پاسخ برای این سوالات خرید مواد کراتینه مو و استفاده از بهترین مارک کراتینه مو است که تمامی این مشکلات را به خوبی حل می‌کند. در این مقاله سعی شده است که صفر تا صد محصولات کراتینه مو را با شما در میان بگذاریم و نکات و رازهایی را که هر کسی به شما نخواهد گفت را به شما بگوییم.

همچنین مزایا و معایب استفاده از کراتین مو و شامپو بعد از کراتینه مو که باید استفاده شود را توضیح داده‌ایم. قیمت انواع مواد کراتینه مو نیز از موضوعات مهمی است که به آن پرداخته شده است و ترفندهایی برای حفظ و نگهداری هر چه بیشتر و بهتر کراتین مو نیز بررسی شده است تا تجربه یک کراتین مو جذاب و لذتبخش را برای شما به وجود بیاوریم. همچنین در قسمت فروشگاه کراتین مقدم می‌توانید مواد کراتینه مورد نیاز خود را با خیالی آسوده تهیه کنید و از مناسب بودن قیمت انواع کراتین در فروشگاه کراتین مقدم خیال آسوده داشته باشید.

سپاسگزاریم وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب صرف کردید. اگر سوال و یا تجربه‌ای در زمینه خرید مواد کراتینه مو دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان مجله کراتین مقدم به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.