مجله آموزشی

ترفند های خانگی رشد سریع مو !

برای رشد سریع مو و حفظ سلامتی آن نیاز است تا با راهکارهای موثر برای تقویت موها آشنایی پیدا کنید. زیرا اولین قدم برای رشد سریع تر موها، از بین بردن مشکلاتی مانند ریزش، موخوره، خشکی و … است.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

موهای بلند و سالم می توانند جذابیت و زیبایی بسیار خاصی به چهره بانوان ببخشند. از طرفی عوامل بسیار متعددی هستند که منجر به ریزش موها و همچنین کاهش رشد آن ها می شوند. بنابراین برای رشد سریع مو و حفظ سلامتی آن نیاز است تا با راهکارهای موثر برای تقویت موها آشنایی پیدا کنید. زیرا اولین قدم برای رشد سریع تر موها، از بین بردن مشکلاتی مانند ریزش، موخوره، خشکی و … است. سپس باید عواملی که منجر به رشد و تقویت موها می شوند را شناخت و با استفاده از آن ها به تقویت و رشد سریع تر موها کمک نمود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ترفندهای بسیار موثر برای رشد سریع مو در منزل، به طور کامل آشنا کنیم.

 

ترفند های خانگی رشد سریع مو !

ترفند های خانگی رشد سریع مو !

 

عوامل موثر در رشد سریع مو

عوامل مختلفی وجود دارند که در تحریک و رشد سریع مو نقش بسیار موثری دارند. با پژوهش های بین المللی انجام شده، میزان نرمال رشد مو در هفته را حدود 0.3 سانتی متر در نظر گرفته اند. با این وجود عوامل متعددی وجود دارند که منجر به افزایش و یا کاهش این مقدار می شوند. از مهم ترین و موثرترین عواملی که میزان رشد موها را تعیین می نمایند، می توان به عوامل زیر اشاره داشت.

  • اختلالات هورمونی :

تغییر در هورمون ها می تواند از ابتدایی ترین عوامل موثر در تغییر روند رشد موها باشد. به طور مثال زمانی که هورمون هیدرو تستوسترون در بانوان دچار اختلال می شود، افراد ریزش موی شدیدتری را مشاهده خواهند نمود.

  • استرس :

از دیگر عوامل تاثیرگذار در روند رشد سریع مو، میزان اضطراب و استرس است. استرس می تواند از نظر روحی و جسمی منجر به بیماری انسان ها شود. به همین دلیل افزایش میزان اضطراب و استرس در فرد منجر به کاهش مواد معدنی در بدن می شود. این موضوع تاثیر بسیار زیادی در تحریک فولیکول های مو و افزایش میزان ریزش آن دارد.

  • عوارض دارویی :

استفاده نمودن از برخی داروها نیز می تواند از عوامل تاثیرگذار در روند رشد موها باشد. بسیاری از داروها مانند ضد تشنج و ضد انعقادها، داروهای تیروئید و … می توانند پس از مدتی منجر به ریزش موها شوند. بنابراین میزان رشد موها را نیز کاهش می دهند.

  • بیماری تیروئید :

اختلال در عملکرد غدد تیروئید نیز عامل پیشگیری از رشد سریع مو می باشد. به همین دلیل اکثر افرادی که دچار اختلالات تیروئیدی هستند، با مشکلاتی مانند ریزش مو و توقف رشد موها مواجه می باشند. در صورتی که شما نیز دچار کم کاری و یا پرکاری تیروئید هستید، بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکل ریزش مو به پزشک مراجعه کرده و درمان خود را آغاز نمایید.

 

دلایل توقف رشد موها

علاوه بر عوامل فوق، دلایل دیگری نیز وجود دارند که منجر به توقف و کاهش رشد موها می شوند. برای کمک به رشد سریع مو نیاز است تا این دلایل به خوبی شناخته شوند و از بروز آن ها جلوگیری شود. موارد زیر از جمله دلایلی هستند که منجر به بروز اختلال در روند رشد موها می شوند.

  • کمبود مواد مغذی :

کمبود برخی از ویتامین ها و مواد مغذی در بدن می تواند دلیلی برای پیشگیری از رشد سریع مو باشد. کمبود روی، بیوتین، آهن، سلنیوم و … می توانند روند رشد موها را متوقف نموده و منجر به ریزش آن ها شوند. بنابراین داشتن تغذیه سالم و اطمینان از رفع نیاز بدن به مواد مغذی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

  • افزایش سن :

با بالا رفتن سن نیز ریشه موها تحت تاثیر قرار می گیرند و ضعیف تر می شوند. به همین دلیل میزان رشد آن ها نیز کاهش می یابد. از جمله مشکلاتی افراد به دلیل افزایش سن با آن روبرو می شوند ریزش مو می باشد که معمولا به دلیل تغییرات هورمونی بروز پیدا می کند.

  • استفاده از دخانیات :

استعمال دخانیات از دیگر دلایل اختلال در رشد سریع مو می باشد. زیرا سیگار و قلیان نیز می توانند میزان جریان خون را در پوست سر دچار اختلال نمایند. این موضوع موجب می شود تا رشد موها با مشکل روبرو شده و ریشه آن ها تضعیف شوند.

  • کاهش وزن :

افرادی که از رژیم های غیر اصولی برای کاهش وزن خود استفاده می نمایند و در طول مدت زمان کوتاهی وزن بسیار زیادی را کم می کنند، با مشکلات متعددی روبرو خواهند شد. ریزش موها و توقف رشد آن ها از رایج ترین و ابتدایی ترین مشکلاتی است که این افراد با آن مواجه می شوند. زیرا بیش از اندازه به بدن خود فشار وارد می کنند.

 

دلایل توقف رشد موها

دلایل توقف رشد موها

 

برای تغذیه مو در منزل این موارد را از یاد نبرید !

برخی از افراد تلاش می کنند تا با استفاده از روش های خانگی به رشد سریع موهای خود کمک نمایند.

با این وجود هرگز به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نمی کنند. دلیل این موضوع انجام کارهایی است که نه تنها به زیبایی و سلامت موها کمک نمی کنند، بلکه منجر به توقف رشد آن ها نیز می شوند. از رایج ترین اشتباهاتی که باعث توقف رشد موها می شوند، می توان به اشتباهات زیر اشاره داشت :

استفاده از رنگ های شیمیایی و بی کیفیت :

رنگ کردن مکرر موها و استفاده از رنگ های نامرغوب از بزرگ ترین اشتباهاتی است که منجر به ریزش و توقف رشد موها می شود. شاید رنگ کردن موها کار وسوسه کننده و جذابی به نظر برسد، اما پس از مدتی می تواند منجر به توقف رشد موها، کاهش حجم و ریزش آن ها شود. همچنین اگر می خواهید موهای خود را رنگ کنید، بهتر است از رنگ های با کیفیت و فاقد آمونیاک استفاده نمایید.

استفاده از آب داغ برای شستشوی موها :

از دیگر موانع رشد سریع مو، شستشوی موها با استفاده از آب داغ است. آب داغ موجب می شود تا موها شکننده شوند و لطافت خود را از دست بدهند. همچنین این کار منجر به آسیب دیدگی و خشکی موها می شود. به همین دلیل پس از مدتی ریزش موها را تشدید نموده و رشد آن ها را نیز کاهش می دهد.

بستن محکم موها :

یکی دیگر از موانع رشد سریع مو بستن موها با استفاده از کش های محکم است. بسیاری از افراد موهای خود را با استفاده از کش و یا کلیپس های بسیار محکم می بندند. این کار موجب می شود تا ریشه موها دچار کشیدگی شده و به مرور زمان ضعیف شوند. به همین دلیل پس از مدتی موها دچار ریزش می شوند و رشد آن ها نیز کاهش پیدا می کند.

 

برای تغذیه مو در منزل این موارد را از یاد نبرید !

برای تغذیه مو در منزل این موارد را از یاد نبرید !

 

اگر به دنبال رشد سریع مو در منزل هستید ، می توانید از ترفندهای زیر برای رشد موهای خود استفاده نمایید :

  • داشتن رژیم غذایی اصولی :

داشتن یک برنامه غذایی مناسب و اصولی از ابتدایی ترین ترفندهایی است که برای رشد سریع مو باید به آن توجه نمایید. استفاده از تغذیه اصولی و کامل به شما کمک می کند تا تمامی مواد مغذی و مورد نیاز موها را به آن ها برسانید. بنابراین فولیکول و ریشه موها را تقویت شده و از ریزش آن ها جلوگیری می گردد. همچنین موها تقویت شده و رشد آن ها افزایش می یابد.

  • معجزه آب برنج :

آب برنج حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین ها و املاح مورد نیاز موها می باشد. بنابراین برای رشد سریع مو می توانید از آب برنج به عنوان یک ماسک مو استفاده نمایید. آبکشی نمودن موها با استفاده از آب برنج باعث می شود تا موها تحریک شده و رشد آن ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

  • ماساژ کف سر :

از دیگر ترفندهای رشد سریع مو، ماساژ کف سر با استفاده از روغن های گیاهی است. روغن نارگیل، زیتون و رزماری از جمله روغن هایی هستند که می توانند ریشه موها را تقویت نموده و به تسریع رشد آن ها کمک نمایند. البته فراموش نکنید که گرم نمودن روغن ها می تواند تاثیرگذاری آن ها را بیشتر کند. ماساژ پوست سر با استفاده از این روغن ها و با کمک انگشتان دست به صورت هفتگی و یا سه روز یک بار می تواند رشد موهای شما را نیز بیشتر نماید.

  • شستشوی درست موها :

هنگام شستن موها از چنگ زدن و فشار آوردن به آن ها اجتناب نمایید. زیرا این کار منجر به کشیدگی موها شده و در نهایت ریزش آن ها را به همراه خواهد داشت.

 

ترفندهای زیر برای رشد مو

ترفندهای زیر برای رشد مو

 

کراتین مقدم

همانطور که گفته شد استفاده از روغن های گیاهی تاثیر بسیار زیادی در رشد سریع مو و همچنین احیاء رایگان آن دارد. بنابراین اکثر افراد می توانند با کمک این روغن ها رشد موهای خود را افزایش دهند. کراتین مقدم از جمله مراکز تخصصی و بسیار معتبر در زمینه کراتین و صافی مو می باشد. این مرکز با استفاده از مواد با کیفیت و مرغوب به صافی رایگان و احیاء موهای شما کمک می نماید. آرگان تراپی، کراتین رایگان، بوتاکس و پروتئین تراپی مو از جمله کارهای تخصصی است که در این مرکز کراتین انجام می شود.

در صورتی که عواملی مانند موخوره، ریزش و … مانع رشد سریع موهای شما شده اند، می توانید از روش های قوی تری برای رشد موهای خود استفاده نمایید. در این مجموعه افراد متخصص و مجربی نیز کار می کنند که می توانند مشکلات موهای شما را به سرعت تشخیص دهند. این افراد پس از بررسی دلایل کاهش رشد مو به رفع آن ها می پردازند و سپس با تقویت موها به رشد سریع تر آن ها کمک می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.