مجله آموزشی

بهترین-کراتین-موجود-در-ایران-کدام-است؟

بهترین کراتین موجود در ایران کدام است؟

به دنبال بهترین کراتین موجود در ایران هستید؟ جای درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. مراقبت از مو به عنوان یک فاکتور اساسی در زیبایی هر فرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه کراتین مو یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های مراقبتی از مو به حساب می‌آید. این محبوبیت زمانی افزایش پیدا می‌کند که از بهترین مواد کراتینه به این منظور استفاده شود. ما در ادامه قصد داریم بهترین مواد کراتینه ای که در کشورمان ایران وجود دارد را معرفی کنیم. با کراتین مقدم همراه باشید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

به دنبال بهترین کراتین موجود در ایران هستید؟ جای درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. مراقبت از مو به عنوان یک فاکتور اساسی در زیبایی هر فرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه کراتین مو یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های مراقبتی از مو به حساب می‌آید. این محبوبیت زمانی افزایش پیدا می‌کند که از بهترین مواد کراتینه به این منظور استفاده شود. ما در ادامه قصد داریم بهترین مواد کراتینه ای که در کشورمان ایران وجود دارد را معرفی کنیم. با کراتین مقدم همراه باشید.

چه زمانی موها نیاز به کراتینه پیدا می کنند؟

چه-زمانی-موها-نیاز-به-کراتینه-پیدا-می-کنند؟

کراتین، پروتئینی است که به طور طبیعی در پوست، مو و ناخن هر فرد یافت می‌شود و وجود آن ضروری است، اما گاهی در اثر عوامل مختلف که در ادامه بررسی خواهیم کرد، موی افراد با کمبود این پروتئین مواجه می‌شود.

بدیهی است که هر زمان هر قسمت از بدن با کمبود یک پروتئین ضروری مواجه شود، مشکلاتی بروز پیدا خواهند کرد، بنابراین باید با روش‌های مناسب کمبود مدنظر را جبران کرد.

موهای سر اگر در معرض مواد شیمیایی اعم از رنگ و دکلره قرار بگیرند، رطوبت مورد نیاز خود را رفته رفته از دست می‌دهند و اگر این عمل، پیوسته تکرار شود، موجب از بین رفتن کراتین داخل موها می‌شود.

کمبود کراتین در موها باعث می‌شود تا حالت موها تغییر کرده و وز شوند، این امر تاثیر زیادی در کاهش زیبایی موی هر فرد دارد و همانطور که بیان کردیم مو  فاکتور مهمی در زیبایی ظاهری هر فرد می‌باشد و بروز مشکل در آن برای افراد ناخوشایند است.

اصلی‌ترین درمان این مشکل، کراتینه کردن موها با استفاده از بهترین مواد موجود در بازار می‌باشد.

چگونه بهترین کراتین را برای موهای خود پیدا کنیم؟

انواع مختلفی کراتینه وجود دارد و معروف‌ترین آن‌ها شامل کراتینه برزیلی و کراتینه احیایی می‌باشد. خوب است بدانید بهترین نوع کراتین با توجه به هدف هر فرد از انجام آن متفاوت است.

کراتینه برزیلی بیشتر با هدف صاف کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما نوع احیایی آن با هدف درمان موهای آسیب دیده استفاده می‌شود.

برای انتخاب بهترین کراتین موجود در ایران، حتما ابتدا هدف خود را از انجام این کار مشخص کنید. دیگر فاکتورهای موثر برای خرید بهترین کراتینه مو عبارتند از:

تنوع زیاد مارک‌های مواد کراتینه، باعث شده تا شناخت بهترین کراتین‌ها کمی دشوار باشد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین کراتین موجود در بازار، توجه به برند سازنده آن است؛ برندهای معروف به کیفیت ساخت محصولات خود توجه بسیار ویژه ای دارند و جلب رضایت مشتریان برای آن‌ها اولویت دارد.

بهترین کراتین موجود در ایران نیز قطعا توسط یک برند معروف و مشهور ساخته شده ‌است، بنابراین اهمیت برند سازنده این محصولات مراقبتی مو را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.

علاوه بر برند سازنده مواد کراتینه مو، نوع موی هر فرد و فرمولاسیون کراتین‌ها نیز نقش عمده ای در تعیین بهترین کراتین موجود در ایران دارند، به عبارتی دیگر به دلیل تفاوت در ویژگی‌ها و نوع موی هر فرد، بهترین کراتین برای یک فرد با دیگری متفاوت است.

به طور کلی کراتینه، اولین بار برای موهایی که زبر، وز، مجعد و یا شکننده بودند، ابداع شد و به دلیل تاثیر مثبتی که روی این موها گذاشت امروزه در جایگاه بالایی در بین محصولات مراقبتی از مو قرار گرفته ‌است.

برای خرید بهترین نوع کراتین، حتما نوع موهای خود را به خوبی بررسی کرده و براساس آن خرید کنید.

به غیر از این موارد، روشی که برای کراتینه کردن موهای خود نیز در نظر دارید  در انتخاب بهترین مواد کراتین، نقش اساسی دارد. کراتینه به سه روش مختلف انجام می‌گیرد که شامل کراتینه به روش سالن‌های آرایشی، استفاده از ماسک و شامپوهای کراتینه و دیگری استفاده از قرص و کپسول کراتینه مو می‌باشد. مواد مورد استفاده در هر یک از این روش‌ها با دیگری متفاوت است، بنابراین حتما از قبل روش مورد نظر خود را مشخص نموده و براساس آن اقدام به خرید بهترین مواد کراتین مو کنید.

بهترین کراتین‌های موجود در ایران کدامند؟

 

و اما بهتربن کراتین‌هایی که می‌توانید از بازارهای داخل کشور تهیه کنید!

بهترین مواد کراتینه مو

کراتین موی اکسپرس

اگر از کراتینه کردن به دلیل وجود  فرمالدئید در مواد آن منصرف شده‌اید، خوب است بدانید که فرمولاسیون تعداد زیادی از مواد کراتین مو، فاقد این گاز هستند و کراتین موی اکسپرس یکی از آن هاست.

کراتین موی اکسپرس، قادر است سلامتی را به موهای آسیب دیده بازگرداند.

همچنین اگر موهای براقی می‌خواهید می‌توانید روی این محصول حساب باز کنید.

روغن کراتین و دیگر مواد تشکیل دهنده کراتین موی اکسپرس، موجب نرمی و درخشندگی موهای سر می‌شوند. همه این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده تا این محصول به یکی از بهترین‌ها در نوع خود تبدیل شود.

کراتینه موی سر گلد لیبل

اگر موهایتان فر و وز شده ‌است، می‌توانید با خرید کراتینه گلد لیبل ادعا کنید بهترین کراتینه موجود در ایران را خریداری کرده‌اید. ترکیبات این محصول بسیار قوی هستند و در نتیجه به خوبی وظیفه خود که احیای موهای سر است، انجام می‌دهد.

در فرمولاسیون کراتینه موی سر گلد لیبل، روغن‌های مفید و موثر برای رشد مو اعم از آووکادو، جوجوبا و روغن آرگان وجود دارد.

از دیگر خواص این محصول می‌توان به قدرت آن در درمان خشکی موها و یا به بیانی دیگر در بازگردانی رطوبت از دست رفته موها اشاره کرد.

مواد کراتین مو مارک دیترون

محصولات کراتینه دیترون از بهترین مواد کراتینه موجود در ایران هستند. محصولات کراتینه این برند ایرانی شامل ماسک مو، شامپو و اسپری مخصوص مو می‌باشد.

کراتین مو برند دیترون احیا کننده موهای سر می‌باشد و قدرت بالایی هم در این خصوص دارد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به خاصیت تقویت کنندگی و همچنین رطوبت رسانی به تارهای مو اشاره کرد.

کراتین موی دیترون حاوی ویتامین B5 است و در نتیجه پس از استفاده از آن، فولیکول‌های مو تغذیه شده  که این امر موجب براق تر شدن تارهای مو می‌شود.

به طور کلی اگر موهای نازکی دارید که وز شده‌اند، این محصول می‌تواند برای شما معجزه کند و نرمی و رطوبت از دست رفته را به موهایتان بازگرداند.

 مواد کراتین مو لانزا

لانزا نام یکی دیگر از بهترین برندهای کراتینه مو است که در سراسر جهان، طرفداران زیادی دارد.

کراتینه موی لانزا از روغن‌های طبیعی تشکیل شده که برای موها بسیار مفید هستند. به بیان دیگر این محصول فاقد گاز مضر فرمالدهید می‌باشد، در نتیجه هر زمان که احساس کردید موهایتان دیگر نرمی و لطافت اولیه خود را ندارد، می‌توانید با خیالی راحت و بدون هیچ گونه نگرانی از مضرات گاز فرمالدئید از این محصول استفاده کنید.

کراتین بیو تانیکس پرایم

یکی دیگر از بهترین کراتینه‌های موجود در بازار، مواد کراتینه بیو تانکیس پرایم می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که این محصول در لیست بهترین مواد کراتین مو قرار داده شده ‌است، طبیعی بودن مواد سازنده آن می‌باشد. در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که هیچ گونه مواد شیمیایی در ترکیبات سازنده این محصول یافت نمی‌شود و این خود نقطه قوت بزرگی به حساب می‌آید، زیرا عوارض جانبی به همراه ندارد.

کراتین بیو تانیکس پرایم علاوه بر قدرت بالایی که در حالت دهی به موها دارد قابلیت ترمیم و بازسازی موها را نیز دارد.

این محصول همچنین قادر است مویرگ‌های مو را هم به صورت داخلی و هم خارجی ترمیم کند.

از آنجایی که ترکیبات سازنده این محصول، همگی ارگانیک هستند، در نتیجه استفاده از آن برای حتی کودکان و بانوان باردار نیز بلامانع است.

از دیگر ویژگی‌های مواد کراتین موی بیو تانیکس پرایم می‌توان به درخشان کردن تارهای مو و همچنین ماندگاری طولانی مدت آن اشاره کرد.

کراتین قهوه سبز

اگر نمی‌خواهید زمان زیادی برای کراتینه کردن موهای خود صرف کنید، بهترین کراتین موجود در ایران برای شما کراتین قهوه سبز می‌باشد، زیرا برای استفاده از این محصول دیگر نیازی به استفاده از شامپوهای قبل از انجام این عمل نیست.

این محصول هم برای خانم‌ها و هم آقایان، مناسب است.

ترکیبات کراتین قهوه سبز، همگی طبیعی و ارگانیک هستند و عملکرد فوق العاده ای بر روی موها دارند. از آنجایی که کاملا گیاهی است استفاده از آن برای کودکان، بانوان باردار و شیرده نیز منعی ندارد.

کراتین قهوه سبز قابل استفاده برای موهای طبیعی است؛ به بیان دیگر اگر موهای خود را رنگ و یا دکلره کرده‌اید از مواد کراتینه دیگر استفاده کنید.

این محصول قدرت بسیار بالایی در صاف کردن موها دارد؛ به طوری که پس از استفاده، موها به اصطلاح، شلاقی می‌شوند.

ماندگاری بالا نیز یکی دیگر از ویزگی‌های کراتینه قهوه سبز می‌باشد.

 علاوه بر تمامی کراتنیه‌هایی که تا به اینجا معرفی کردیم، ماسک‌های طبیعی و خانگی زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به راحتی در منزل خود موهایتان را کراتین کنید. منظور از ماسک‌های طبیعی، ترکیب روغن‌های طبیعی و مفید برای مو به همراه میوه‌هایی نظیر موز و … می‌باشد که به مرور، زیبایی از دست رفته را به موها بازمی‌گردانند.

دشمن بهترین کراتینه موجود در بازار

تمامی مواد کراتینه مو حتی بهترین انواع آن هم نیاز به مراقبت‌هایی دارند تا مدت زمان ماندگاری شان افزایش پیدا کند.

یکی از اصلی‌ترین دشمن‌های کراتینه، نمک و سولفات است. نمک و سولفات موجب می‌شود تا مواد  کراتینه از روی موهای سر به زودی پاک شوند و در نتیجه، تاثیر آن نیز از بین خواهد رفت. بنابراین پس از کراتینه کردن موهای خود برای مدتی از نمک و سولفات فاصله بگیرید. لازم به ذکر است که شامپوهای معمولی حاوی سولفات هستند و در نتیجه پس از کراتینه کردن نباید از آن‌ها استفاده کرد؛ جایگزین آن‌ها شامپوهای مخصوص کراتینه می‌باشد که از مواد سازگار با مواد  کراتین مو تشکیل شده‌اند.

دشمن دیگر کراتینه مو، لوازم حرارتی اعم از سشوار و اتو مو می‌باشد؛ بنابراین پس از کراتینه باید از این وسایل نیز دوری کنید، زیرا حرارت موجب می‌شود تا اثر مواد کراتینه خیلی زودتر از زمانی که باید، از بین برود.

بیش از حد حمام رفتن نیز برای موهای کراتینه شده اصلا خوب نیست، آب زیاد نیز مانند حرارت داغ، نمک و سولفات موجب از بین رفتن مواد از روی موهای سر می‌شود.

نکات کلیدی درباره بهترین کراتین موجود در ایران

همانطور که تا به اینجا مطالعه نمودید تقریبا تمامی کراتین‌هایی که صفت بهترین را به خود گرفته‌اند، فاقد گاز مضر فرمالدهید هستند. در نتیجه می‌توان گفت که شاخصه اصلی بهترین کراتین‌های موجود در ایران و به طور کلی دنیا، عدم وجود فرمالدئید داخل ترکیبات سازنده آن است. البته ناگفته نماند که وجود فرمالدهید در مواد کراتینه مو موجب افزایش مدت زمان ماندگاری آن‌ها می‌شود، به همین دلیل است که برخی از برندها برای تولید این مواد از مقداری فرمالدئید استفاده می‌کنند که البته مقدار کم آن ضرر و آسیبی به سلامت افراد و محیط زیست وارد نمی‌کند.

اغلب کراتین‌های خوب، کاملا ارگانیک هستند و بنابراین مشکلی برای سلامت  افراد ایجاد نخواهند کرد.

مراقبت‌های پس از کراتینه کردن را جدی بگیرید تا تاثیر آن تا حداکثر زمان روی موها بماند.

به هیچ عنوان پس از استفاده از مواد کراتینه، موهای خیس خود را حالت ندهید.

فواید استفاده از بهترین کراتین‌های موجود در بازار

فواید استفاده از بهترین کراتین‌های موجود در بازار

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد برای کراتینه کردن، وجود گاز فرمالدهید در ترکیبات آن است، اما همانطور که در قسمت قبلی بیان کردیم بهترین کراتین موجود در ایران، فاقد این گاز است که در نتیجه هیچ گونه آسیبی به موها و یا سلامت افراد وارد نمی‌کند و این خود از بزرگترین مزایای این شیوه درمانی موهاست.

کراتین‌های موجود در بازار، اغلب برای هم آقایان و هم بانوان قابل استفاده است و از این لحاظ هیچ گونه محدودیتی ندارد.

بهترین کراتین موجود در بازار، کیفیت ساختار مو را افزایش می‌دهد؛ به طوری که پس از استفاده از آن، موها براق و درخشنده می‌شوند.

از دیگر مزایای کراتین‌های مو می‌توان به خاصیت تقویت کنندگی آن‌ها اشاره کرد که در نتیجه موجب می‌شود تا موها ظاهری جذاب و زیبا به خود بگیرند.

مزیت دیگر کراتینه کردن، راحت حالت گرفتن موها می‌باشد.

 سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم نکات جامعی درباره مواد کراتینه بیان کنیم تا بتوانید به راحتی بهترین کراتین موجود در ایران را بشناسید و با استفاده از آن موهای زیباتری داشته باشید.

از اینکه وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب، صرف نمودید بی نهایت متشکریم.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از استفاده از بهترین مواد کراتینه مو را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.