مجله آموزشی

بعد از کراتین مو چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

در این مقاله سعی بر این بوده است: تا با مزایا و ویژگی های کراتین آشنا شویم . با نکاتی آشنا شویم که قبل از انجام کراتین باید آن ها را رعایت کنیم .با نکات و مراقبت های پس از انجام کراتین آشنا شویم . همچنین سعی کردیم تا با بوتاکس مو و انواع بوتاکس مو آشنا شویم .

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

 کراتین چیست ؟

کراتینه مو یا کراتین مو که به یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین روش های صافی مو در بین مردم تبدیل شده است.

کراتین کردن مو که باعث صاف، براق و درخشنده شدن موهای وز می گردد، باعث شده تا افرادی که دارای موهای وز و یا فر هستند بسیار به استفاده از این کار ترغیب گردند و با وجود این که مراحل انجام این کار پیچیده و طولانی می باشد تعداد چشمگیری از مردم تمایل به انجام آن دارند .

همان طور که می دانید کراتین ماده ای است که در موها ، ناخن ها و پوست وجود دارد و باعث می شود تا پوست ، مو و ناخن شما ، شاداب و درخشنده باشند ، اگر شما تحت شرایط محیطی نا مناسب و یا تابش مستقیم نور  خورشید قرار بگیرید و این کراتین موجود در پوست ، مو و یا ناخن شما ازبین برود ، باعث خشکی ، زبری و بد حالتی پوست ، مو و ناخن شما می گردد .

ما در مرکز تخصصی کراتین مو ، کراتین مورد نیاز برای ترمیم مو های شما را با روش هایی به موهای شما تزریق خواهیم کرد ، اما آن چه قابل ذکر است  این است که این کراتین دائمی نیست و بعد از مدتی موهای شما ، به حالت قبل باز خواهند گشت و شفافیت و درخشندگی خود را از دست خواهند داد و به ترمیم و شارژ مجدد احتیاج خواهند داشت .

بعد از کراتین مو چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

قبل از انجام کراتین مو، باید چه کاری انجام دهیم؟

به دلیل آن که کراتینه کردن مو روند طولانی و زمان بری است بهتری است یک روز کامل را به انجام این کار اختصاص دهید و از قبل مواردی را رعایت نمایید ، مانند : شستن موها با شامپو ، عدم استفاده از نرم کننده مو ، خشک کردن کامل مو ها ، پس از این نوبت آن می رسد تا موهای خود را به یک آرایشگر حرفه ای و کاربلد بسپارید و از نتیجه کار لذت ببرید.

توصیه میشود به مقاله بهترین نوع کراتین سر بزنید.

بعد از کراتین مو از چه محصولاتی باید استفاده کنیم؟

ماسک مو و روغن مو دو محصولی هستند که می توانند برای موهای شما مفید باشند.

ماسک مو : یکی از محصولاتی است که پس از انجام کراتین مو می توانید از آن استفاده کنید ، ماسک مو باعث آب رسانی به موهای شما می شود و از آسیب های احتمالی به موهای شما پس از سشوار و یا اتوی مو می تواند جلوگیری کند .

روغن مو : روغن های درمانی مو باعث می شوند که موهای شما مواد مغذی جذب کند و همچنین رطوبتش حفظ گردد ، این روغن ها به ویژه هنگامی که به استخر می روید می توانند از موهای شما در برابر کلر موجود در آب استخر که به شدت برای موهای شما مضر است محافظت نمایند .

شامپو بچه استفاده کنیم یا نه ؟

یکی از سوالاتی که برای شما عزیزان پیش می آید این است که بعد از انجام کراتین از چه شامپویی استفاده کنیم ؟ و چه نوع شامپویی برای موهای کراتین شده مناسب است ؟

شامپو مناسب برای موهای کراتین شده ، شامپویی است که بدون سولفات باشد ، چرا که سولفات از بین برنده کراتین مو است و باعث می شود که دوام کراتین موهای شما به شدت کاهش پیدا نماید .

به دلیل آن که ممکن است کودکان به سولفات موجود در شامپو ها حساسیت داشته باشند. این ماده شیمیایی از شامپو های مخصوص کودکان حذف شده است ، پس تا اینجا شامپو هایی که مخصوص بچه ها هستند میتوانند برای موهای کراتین شده مناسب باشند. اما متاسفانه این شامپو ها از کیفیت پایینی برخوردارندو توصیه نمی شود.  یکی از ویژگی های شامپو های بدون سولفات این است که کمتر کف می کنند . سولفات موجود در برخی شامپو ها می توانند به مرور زمان موهای شما را از بین ببرند . پس بعد از کراتین مو ، نباید از هر شامپویی استفاده کرد و در خصوص انتخاب نوع شامپو باید دقت نظر کافی را داشت .

اگر شما از شامپو های بدون سولفات یا سولفات فیری استفاده کنید می توانید هر روز با خیال راحت حمام کنید و موهای خودتان را بدون نگرانی برای از بین رفتن کراتین موها بشویید .

شامپو بعد از کراتینه بعد از کراتین مو چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

شامپو بعد از کراتینه

خشک کردن موها پس از استحمام شاید یکی از دغدغه های شما پس از کراتین باشد

شاید خشک کردن موها پس از استحمام یکی از دغدغه های شما پس از انجام کراتین باشد ، برخی از افراد فکر می کنند که موی کراتین شده قبل از خشک شدن هم باید به صورت صاف و درخشان دربیاید اما شما باید پس از شستن مو هایتان آن ها را با باد ملایم سشوار خشک و شانه نمایید .

اتوی مو استفاده کنیم یا نه ؟

موهای خود را پس از کراتین بسیاردر معرض ابزار حرارتی قرار ندهید . بهتر است که از اتوی مو برای حالت دهی و مدل دادن موهای خود استفاده نکنید .

از ابزار حرارتی که باعث فر شدن مو ها می گردد دور شوید ، و به صورت پیوسته از آن استفاده ننمایید . موی خانم های کراتین شده هر چه بیشتر در معرض وسایل و ابزار حرارتی قرار بگیرند، بیشتر آسیب خواهند دید پس بهتر است تا استفاده از این موارد را به حداقل برسانید .

پس بهتر است که موهای کراتینه شده خود را هر از چند گاهی کوتاه کنید و مو خره و یا خشکی های ساقه مو را از بین ببرید. موهای ارزشمند شما چه کراتین شده باشند یا معمولی باشند، در هنگام خواب نیاز به محافظت دارند بهتر است تا هنگام خواب موهای خود را با یک ربان ببندید و از یک رو بالشتی از جنس لطیف ابریشمی و یا ساتن استفاده کنید تا به موهای شما آسیب نرسانند.

موی شما نیازمند برخی ماسک های مو می باشند که می توانید داخل حمام یا بعد از حمام استفاده نمایید.

این ماسک ها به ترمیم و احیا موهای شما کمک خواهند کرد و تقویت کننده موهای شما هستند.

دقت کنید که از هر محصولی برای جبران خشکی موهای تان استفاده نکنید. محصولاتی مانند وازلین و یا برخی روغن ها، ممکن است آسیب بیشتری به موهای شما وارد کنند. پس در انتخاب محصول دقت کنید، بهتر است تا از آرایشگر خود کمک بخواهید تا محصولی را به شما معرفی کند که علاوه بر آن که مناسب جنس موهای شما باشد. بتواند مواد مغزی مورد نیاز موهای تامین کند.

بعد از کراتین مو چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

 

رنگ کردن مو ها پس از کراتین

رنگ کردن موها پس از انجام کراتین مو هیچ آسیبی به موهای شما نخواهد رساند به شرطی که فاقد آمونیاک باشد ، پس می توانید با خیال راحت رنگ موهای خود را تغییر دهید و از رنگ مو استفاده کنید . اما تا 1 هفته دست نگه دارید و پس از آن با خیال راحت می توانید موهای خود را رنگ کنید .

بعد از انجام کراتین از متخصص و فردی که این فرآیند را روی موهای شما پیاده سازی کرده است. روش های مراقبت و شست و شوی موهایتان را سؤال کنید. چرا که نحوه نگه داری و تمیز کردن موها با توجه به نوع مواد کراتینه و ماندگاری آنها ارتباط دارد.

بنابراین یک متخصص پوست و مو می تواند درستی روش های نگه داری از موهای کراتینه شده را به خوبی تشخیص دهد.

احتمال میرود که کراتینه کردن شما به گونهای باشد که تا چند روز نیاز به شستن موها نداشته باشید. بعد از آن باید شامپو و ماسک مخصوص موهای کراتینه شده را تهیه و در نوبتهای حمام خود از آنها استفاده کنید. این موارد ماندگاری کراتینه را افزایش میدهند. یکی از مهمترین مزیتهای کراتینه مو استفاده نکردن از ابزارهای حالت دهنده و حرارتی برای موها است.

اتو مو و سشوار فر از ابزارهایی هستند که بعد از کراتینه به استفاده از آنها نیازی ندارید.

مشکل پیچ خوردگی

مشکل پیچ خوردگی در موهای کراتین شده شما ممکن است به این علت به وجود آمده باشد که شما بعد از انجام کراتین موهای خود را با کش و یا گیره ، جمع کرده باشید و یا شاید به این علت به وجود آمده باشد که شما موهای خیس خود را به حال خود ول کرده باشید .

پس بهتر است که تا 4 روز پس از کراتین موهای خود را با کش و یا گیره جمع نکنید و همچنین از خیس رها کردن آن ها بپرهیزید .

بوتاکس مو

اما اگر شما جز آن دسته از افرادی باشید که موهای شما تحت رنگ کردن های پی در پی آسیب دیده و یا نازک شده باشد و دچارمو خره شده باشید ، پیشنهاد ما به شما انجام بوتاکس مو می باشد .

بوتاکس مو برای چه افرادی می تواند مناسب باشد ؟

  • موخوره
  • موهای بسیار ریز، فاقد حجم و درخشش
  • موی آسیب دیده
  • انواع رموهای وز
  • موهایی که نیاز به صاف شدن دارند

رنگ کردن مو پس از بوتاکس مو

یکی از سوالات شما در رابطه با بوتاکس این است که چند روز پس از بوتاکس میتوانید موهایتان را رنگ کنید .

به صورت کلی پس از بوتاکس باید به مدت دو هفته صبر کنید و سپس رنگ موهایتان را تغییر دهید .

اما چرا باید دو هفته صبر کرد؟ به این علت که بوتاکس مو یک لایه محافظتی از پروتئین روی موهای شما ایجاد میکند.

این لایه باعث از بین رفتن وزی، خشکی و شکنندگی موهای شما می شود.

به همین علت است که در دو هفته اول بوتاکس مو نباید موها را رنگ کرد. زیرا باعث اتلاف هزینه ای میشود که پرداخت کرده اید.

در طی این زمان دو هفته ای پروتئین کراتین کاملا به موهای شما نفوذ خواهد کرد. و پس از آن میتوانید با خیال راحت موهایتان را رنگ کنید.

اگر به این توصیه عمل نکنید تنها سختی کار بوتاکس و رنگ مو را به موها تحمیل کرده اید  و مراحلی که برای ابریشم سازی موهای شما صورت گرفته ، به هدر خواهند رفت .

 

بوتاکس مو چطور انجام می شود ؟

روش انجام بوتاکس مو توسط توافق و هماهنگی مشتری و آرایشگر انتخاب می شود، بوتاکس به دو روش تزریقی و غیر تزریقی انجام می شود .

در سالن های زیبایی از روش غیر تزریقی برای انجام بوتاکس مو استفاده می شود. برای این روش در ابتدا باید موها را با شامپویی مناسب که فری سولفات هم باشد بشویید .

اما نیازی به خشک کردن کامل موها ندارید ، با استفاده از یک حوله تمیز و مخصوص خودتان آب موها را بگیرید .

با شستن مو ها کوتیکول مو ها باز شده و این امر باعث می شود که جذب مواد توسط مو های شما به خوبی انجام شود وتارهای مو آماده جذب مواد نرم کننده بوتاکس مو هستند .

مرحله ترکیبات بوتاکس مو

بعد از این مرحله ترکیبات بوتاکس مو مستقیم روی مو و کف سر، قرار خواهند گرفت . زمان کافی و دقیق باقی ماندن مواد بر روی موهای شما توسط آرایشگر، تعیین می گردد و بعد برای نفوذ بیشتر مواد به موها باید از اتوی مو استفاده شود .

روش دیگر بوتاکس که تزریق بوتاکس به پوست سر است، روش چنان رایجی نمی باشد و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. در آرایشگاه ها از روش غیر تزریقی که همان استفاده از اتوی مو و تثبیت مواد موثر است ، استفاده می شود.

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که تمامی افراد که بوتاکس مو انجام می دهند ، نتایج یکسانی را مشاهده نمی کنند . به دلیل آن که جنس موهای افراد با یکدیگر متفاوت می باشد . میزان تاثیر گذاری

بوتاکس با توجه به جنس موهای افراد متفاوت ، متغیر است . بوتاکس مو حتی به مراقبت های قبلی و شرایط فعلی مو نیز بستگی دارد.

شما در مرکز تخصصی کراتین مقدم می توانید با مشاوره، مشاوران زبده ما بهترین روش برای ابریشم سازی موو صافی دائمی موهایتان و احیا موهای آسیب دیده تان انتخاب نمایید .

1 فکر در مورد “ بعد از کراتین مو چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

  1. maymay198421 گفت:

    مقاله بسیار آموزنده ای بود، به شخصه کلی مطلب از این مقاله جذاب یاد گرفتم.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.