مجله آموزشی

برای افزایش رشد مو و پر پشت شدن ، چه بخوریم؟

 بهترین و موثرترین راهکار برای پیشگیری و بهبود کم حجمی موها، استفاده از تغذیه سالم و اصولی می باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مواد غذایی موثر در افزایش رشد مو به طور کامل آشنا کنیم.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

داشتن موهای پر پشت و سالم از مهم ترین فاکتورهای زیبایی و جذابیت است که اکثر افراد به دنبال آن می باشند. از طرفی عوامل متعددی وجود دارند که این سلامتی و پر پشتی را تحت تاثیرات منفی قرار می دهند. آلودگی هوا، استفاده از محصولات نامناسب، تغذیه غیر اصولی و … از شایع ترین دلایل آسیب دیدگی موها می باشند. مواجه شدن با این عوامل می تواند منجر به کاهش حجم و ریزش موها شود. در این صورت برای رفع این مشکل باید به تقویت موها و افزایش ضخامت آن ها پرداخت. روش های مختلفی وجود دارند که می توانند در درمان این مشکل موثر واقع شوند. اما بهترین و موثرترین راهکار برای پیشگیری و بهبود کم حجمی موها، استفاده از تغذیه سالم و اصولی می باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مواد غذایی موثر در افزایش رشد مو به طور کامل آشنا کنیم.

 

برای افزایش رشد مو و پر پشت شدن ، چه بخوریم؟

برای افزایش رشد مو و پر پشت شدن ، چه بخوریم؟

 

عواملی که منجر به کم پشتی موها می شوند؟

عوامل متعددی وجود دارند که می توانند منجر به آسیب دیدگی و کم پشت شدن موها شوند. از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت و ضخامت موها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • تغذیه نامناسب و غیر اصولی
  • استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی بی کیفیت و نامناسب
  • برخی از بیماری ها مانند دیابت، تیروئید کم کار و …
  • آرایش نمودن موها به طور روزانه و بیش از اندازه ( استفاده از اتو مو، فر کردن موها، استفاده از حالت دهنده های شیمیایی و …)
  • مشکلات ژنتیکی
  • اختلالات هورمونی در بدن
  • واکنش آلرژیک بدن به برخی از مواد شیمیایی و یا خوراکی
  • افزایش سن
  • استرس و شوک های ناگهانی
  • مصرف برخی از داروهای خاص
  • طی نمودن دوره های خاص مانند بارداری، شیردهی و …

 

عواملی که منجر به کم پشتی موها می شوند؟

عواملی که منجر به کم پشتی موها می شوند؟

مواد غذایی ضروری برای افزایش رشد مو

همانطور که گفته شد بهترین روش برای افزایش رشد مو استفاده از برنامه غذایی کامل و سالم است. بسیاری از مواد خوراکی شامل مواد مغذی مورد نیاز موها هستند و مصرف روزانه آن ها می تواند در تقویت موها و افزایش ضخامت آن ها نقش بسیار موثری داشته باشد. بهترین و موثرترین مواد غذایی که می توانند به پر پشت شدن و افزایش ضخامت موها کمک کنند، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

تخم مرغ :

یکی از غنی ترین مواد غذایی تخم مرغ است که سرشار از پروتئین و بیوتین می باشد. به همین دلیل در افزایش رشد مو نقش بسیار موثری دارد. تامین پروتئین و بیوتین مورد نیاز موها می تواند به افزایش استحکام پیاز مو کمک نماید. بنابراین از سستی و ریزش موها نیز جلوگیری می کند. بنابراین استفاده از تخم مرغ در رژیم غذایی می تواند از ریزش موها و همچنین کم پشت شدن آنها پیشگیری نماید.

انواع توت :

توت ها نیز از جمله میوه هایی هستند که منبع غنی از انواع ویتامین می باشند. بنابراین می توانند به سم زدایی بدن و تامین آنتی اکسیدان های مورد نیاز آن کمک نمایند. آنتی اکسیدان های موجود در انواع توت ها موجب می شود تا پیاز مو بتواند از خودش در برابر رادیکال های آزاد محافظت نماید. بنابراین موها در برابر انواع آسیب ها مقاومت بیشتری نشان می دهند و حجم خود را حفظ می کنند.

اسفناج :

از دیگر مواد غذایی موثر در افزایش رشد مو اسفناج است. این ماده غذایی منبع فوق العاده ای از ویتامین A، ویتامین C، آهن و فولات می باشد. این مواد مغذی همگی از نیازهای ضروری موها برای رشد می باشند. از طرفی ویتامین های موجود در اسفناج در آبرسانی پوست سر موثر است. بنابراین می تواند از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری نموده و سلامت آن ها را حفظ نماید.

 

مواد غذایی ضروری برای افزایش رشد مو

مواد غذایی ضروری برای افزایش رشد مو

 

رازهای طلایی افزایش رشد مو

  • غذاهایی که سرشار از چربی های سالم می باشند نیز در افزایش رشد مو نقش بسیار اساسی دارند. زیرا چربی های مفید می توانند ضخامت و شادابی موها را حفظ نمایند. از طرفی چربی مورد نیاز پوست سر را تامین می کنند و می توانند از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری نمایند.
  • اگر می خواهید موهای پرپشت، ضخیم و درخشانی داشته باشید، سعی کنید از شستشوی روزانه موها خودداری کنید. زیرا شستشوی بیش از اندازه مو می تواند منجر به آسیب دیدگی آن شود. از طرفی رطوبت طبیعی موها را نیز از بین می برد و منجر به خشکی و ریزش موها می گردد. بنابراین پس از مدت زمان کوتاهی موها حجم خود را از دست می دهند و کم پشت می شوند.
  • استفاده نمودن از شامپو و نرم کننده های مناسب مو می تواند نقش بسیار موثری در افزایش رشد مو داشته باشد. در اکثر مواقع استفاده از محصولات نامرغوب و نامناسب منجر به آسیب دیدگی موها می شوند. بنابراین استفاده از محصولات مناسب می تواند احتمال بروز این آسیب ها را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  • در صورتی که دچار کمبود ویتامین هستید، می توانید از مولتی ویتامین ها برای تقویت و افزایش رشد مو استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه این مکمل ها برای مدت زمان طولانی می تواند عوارض متعددی را متوجه سلامت جسمی شما کند. بنابراین بهتر است پیش از مصرف آن ها با پزشک مشورت کنید.
  • از دیگر رازهایی که می تواند به افزایش رشد مو کمک کند، شانه نمودن آن پیش از استحمام است. در صورتی که موها دچار گره خوردگی شده باشند، هنگام خیس شدن وزن بیشتری پیدا می کنند و به راحتی از ریشه جدا می شوند. بنابراین با شانه نمودن موها داخل و یا بعد از حمام، ریزش آن ها چند برابر خواهد شد.

 

رازهای طلایی افزایش رشد مو

رازهای طلایی افزایش رشد مو

 

نکات کلیدی برای افزایش رشد مو

  • اگر به دنبال افزایش رشد مو هستید، سعی کنید مصرف نوشابه های گازدار را متوقف نمایید. این نوشیدنی ها حاوی مقدار بسیار زیادی اسید و شکر می باشند. به همین دلیل منجر به تضعیف پیاز موها می شوند. بنابراین ریزش مو به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و حجم قابل توجهی از موها کاهش پیدا می کند.
  • استفاده بیش از اندازه لبنیات می تواند جذب آهن را با اختلال مواجه نماید. به همین دلیل افرادی که از کم پشت شدن موهای خود رنج می برند، بهتر است مصرف لبنیات خود را مدیریت نمایند. زیرا کاهش آهن دریافتی توسط بدن منجر به ضعف و سستی ریشه موها شده و آن ها را از بین می برد.
  • از دیگر نکاتی که به افزایش رشد مو کمک می کند، کاهش مصرف غذاهای چرب می باشد. این غذاها باعث می شوند تا پوست کف سر به شدت چرب شده و در نهایت پیاز موها راحت تر از پوست جدا شوند. به همین دلیل میزان ریزش موها نیز افزایش پیدا می کند. این موضوع تاثیر بسیار زیادی در کم پشت شدن موها دارد.

 

بیشتر بخوانید : جلوگیری از خشکی و شکنندگی با آبرسانی مو…

 

  • استفاده نمودن از دستگاه های حالت دهنده مو را به حداقل برسانید. زیرا حرارت ناشی از این ابزارها موجب ضعف و سستی ریشه موها می شود. بنابراین احتمال سوختگی و ریزش موهای شما نیز افزایش می یابد. این موضوع موجب می گردد تا پس از مدت زمان کوتاهی با کاهش چشمگیر حجم موهای خود مواجه شوید.
  • نکته دیگری که می تواند به افزایش رشد مو کمک کند، عدم استفاده از محصولات مراقبتی در قسمت پوست سر است. اگر از نرم کننده و محصولات مراقبتی مو استفاده می کنید، بهتر است آن را به ساقه های مو بزنید. برخورد این محصولات با ریشه موها و پوست سر می تواند احتمال ریزش و کم پشت شدن آن ها را افزایش دهد.

 

نکات کلیدی برای افزایش رشد مو

نکات کلیدی برای افزایش رشد مو

 

کراتین مقدم

روش های مختلفی وجود دارند که می توانید از طریق آنها به افزایش رشد موهای خود کمک کنید. قطعا تغذیه نقش بسیار موثری در افزایش حجم و ضخامت موها خواهد داشت. اما نکته قابل توجه این است که تغذیه مناسب برای پیشگیری و حفظ سلامت و احیاء رایگان موها ضروری می باشد. بنابراین شما از هر روشی که برای افزایش حجم موهای خود استفاده نمایید، در کنار آن باید رژیم غذایی مناسبی نیز داشته باشید. از طرفی استفاده از مواد غذایی مفید برای رشد موها، بلافاصله شما را به نتیجه دلخواهتان نمی رساند. به همین دلیل اگر به دنبال نتیجه ای سریع تر هستید، بهتر است روش های قوی تری را امتحان کنید.

کراتین و صافی مو یکی از متداول ترین روش هایی است که می توانید برای احیاء و تقویت موهای خود از آن استفاده نمایید. از آنجایی که کراتین نوعی پروتئین ضروری و حیاتی برای افزایش رشد موها محسوب می شود، با استفاده از این روش می توانید به ضخیم تر شدن موهای خود کمک کنید. البته مواد و متریال مورد استفاده در احیاء و کراتین رایگان موها در نتیجه حاصل از آن نقش بسیار موثری دارد. همچنین بهتر است برای تقویت و ترمیم موهای خود، احیاء آن ها را به افراد متخصص و مجرب در این زمینه بسپارید.

کراتین مقدم یکی از بهترین و معتبرترین مراکز کراتین و صافی رایگان مو می باشد. که فعالیت خود را به طور حرفه ای از سال 1396 آغاز کرده است. مواد و متریال مورد استفاده در این مجموعه به طور مستقیم از بهترین و معتبرترین برندهای موجود در دنیا تهیه می شود. به همین دلیل است که کیفیت احیاء و تقویت موها در این مجموعه شگفت انگیز می باشد. از طرفی تمامی افرادی که در مجموعه مقدم فعالیت دارند، از تخصص بالایی در زمینه کراتین و احیاء مو برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.