مجله آموزشی

ابریشم سازی مو

ابریشم سازی مو و روش های آن

در این مقاله سعی بر این بوده است : توضیحاتی تکمیلی در خصوص روش های ابریشم سازی مو، انواع کراتین احیا و صافی یا برزیلی بیان کنیم. تفاوت های ابریشم سازی و انواع کراتین را بررسی کنیم. معرفی محصولات مرغوب برای انجام کراتین احیا و کراتین برزیلی نیز صورا گرفت. نقد و بررسی در خصوص ریباندینگ مو انجام شد.

فهرست مطلب:

5/5 - (2 امتیاز)

روش هایی برای ابریشم سازی مو

اگر شما دارای موهای وز و یا فر هستید باید تجربه این را داشته باشید. که هنگام رفتن به مهمانی و یا جلسه ای مهم، کنترل و صاف کردن این مو ها غیر قابل کنترل می شود. حتی شاید با استفاده از سشوار و اتو مو هم نتوانید مو های خود آن گونه که باید صاف و خوش حالت نمایید. ابریشم سازی مو در این زمان به کمک شما می آید. شما می توانید در سالن های زیبایی با استفاده از کراتین درمانی و یا بوتاکس درمانی، موهای خود را صاف، زیبا و درخشان نمایید. و از داشتن چنین موهایی لذت ببرید.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به صورت ژنتیکی دارای موهای فر و یا وز هستید. باید بگوییم که متاسفانه ساختار مو های شما با استفاده زیاد از اتوی مو و وسایل گرمایشی مو دچار آسیب خواهد شد. و احتمال آن که وزی موی شما بیشتر شود، وجود دارد. موهایی که به صورت ژنتیکی حالت وز و فر دارند با روش های ابریشم سازی مو، صاف و درخشان و براق خواهند شد.

روش هایی برای ابریشم سازی مو

روش هایی برای ابریشم سازی مو

ابریشم سازی مو های دکلره شده

بجز ژنتیک عامل دیگری که باعث وز و بد حالت شدن موهای شما می گردد. انجام دکلره پی در پی و استفاده مکرر از رنگ مو می باشد. برخی از آرایشگران که از رنگ مو های و مواد دکلره نا مرغوب استفاده می کنند باعث بروز چنین بدفرمی و بد حالتی های مو می شوند.

تقریبا همه می دانیم که مو های وز شده غیر قابل کنترل و حالت دهی هستند. متاسفانه پس از استفاده زیاد از مواد دکلره و رنگ مو بسیاری از اسید آمینه ها و مواد پروتئینی مو از بین می رود و حالت مو تغییر پیدا می کند. و وز می شود، روش های ابریشم سازی مو می توانند برای حل این مشکل شما کارآمد باشند.

ابریشم سازی مو برای چه کسانی مفید است ؟

اگر شما جز آن دسته از افرادی باشید که به صورت ژنتیکی دارای مو های وز و یا فر هستند. و یا جز آن دسته از افرادی هستید که مو های آسیب دیده دارید و اسید آمینه  و پروتئین مو هایتان از بین رفته است. و یا به دلایل دیگر به دنبال زیبا سازی و صاف و درخشان و لخت کردن مو های خود هستید. می توانید از انواع روش های ابریشم سازی مو که در ذیل به توضیح ، تفسیر و نقد و بررسی آن ها می پردازیم، استفاده کنید.

ابریشم سازی مو چیست ؟

ابریشم سازی مو در واقع یک روش مکمل درمانی برای کراتین می باشد. این عمل باید بر روی مو های زبر، خشن و نا سالم انجام شود. ولیکن عمل ابریشم سازی مو باید بر روی مو های سالم و فاقد مشکل انجام شود. بدین ترتیب ابریشم سازی مو مکمل کراتین مو می باشد. البته شباهت هایی هم با یکدیگر دارند که به توضیح آن نیز خواهیم پرداخت.

ابریشم سازی مو که به برای تقویت ساقه های مو انجام می شود. روشی است که طی آن برای ابریشمی شدن مو های شما از کراتین بر پایه ابریشم، روغن های درمانی مانند ویتامین ای و مواد پروتئینی استفاده می کنند تا وزی و زبری موی شما برطرف گردد.

آرایشگر شما با توجه به نوع موی شما و میزان خشکی و زبری موی شما تعیین می کند تا چه دوزی از این مواد را برای موی شما استفاده کند. هر چند که برخی از افراد ابریشم سازی و یا بوتاکس مو را در خانه انجام می دهند. اما به دلیل نا وارد بودن و نداشتن تجربه کافی، شاید در ترکیب کردن دوز های کافی از هر کدام از مواد لازم دچار اشتباه شوند و صدماتی را به مو های خود وارد کنند.

اگر مو های شما دچار آسیب و صدمات زیادی باشند. اصولا پس از کراتین کردن مو ها از تکنیک ابریشم سازی مو نیز استفاده میشود تا مو های شما احیا شود و زیبایی خود را مجددا به دست بیاورد.

انواع کراتین مو

انواع کراتین مو

انواع کراتین مو

کراتین  به دو روش کراتین صافی و کراتین احیا تقسیم می شود:

کراتین صافی :

آن گروه از کراتین اطلاق می شود که جنبه زیبایی در آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. به این کراتین در اصطلاح کراتین برزیلی نیز می گویند.

این نوع کراتین برای موهایی  قابل انجام است که به دلیل وز و یا فر بودن دیگر قابل کنترل و حتی شانه کردن نیستند. این نوع کراتین بر روی انواع مو های رنگ شده و دکلره شده قابل اجرا می باشد. همچنین شما بعد از انجام این نوع کراتین بر روی موهای خود محدودیتی برای انجام رنگ مو، دکلره، شینیون،فر کردن و…نخواهید داشت.

انجام کراتین صافی موها به کمک کراتین که یک پروتئین طبیعی مو می باشد. انجام می شود، پس از استفاده آغشته کردن مو به مواد کراتین با استفاده از اتوی مو و گرما این مواد را به خرد مو ها می دهیم،

این عمل آسیب های وارد شده به کوتیکول های مو را رفع کرده و باعث زیبایی و صافی مو های شما خواهد شد.

ماندگاری اثر کراتین بر روی مو های شما در شرایط عادی تا 4 ماه می باشد. البته اگر شما از برند های با کیفیت استفاده کنید. همچنین اگر عمل کراتین را در سالن های زیبایی که به صورت تخصصی،کراتین کار می کنند انجام دهید، این ماندگاری می تواند به 6 ماه هم برسد.

انجام کراتین رایگان در سالن کراتین مقدم

ما در سالن کراتین رایگان مقدم به دلیل آن که وارد کننده مستقیم مواد کراتین از بهترین برندهای مطرح دنیا بدون واسطه هستیم. کراتین را به صورت رایگان انجام می دهیم به این معنی که تنها هزینه مواد استفاده شده را از شما دریافت خواهیم نمود.

یکی از کراتین های تایید شده برای صافی مو در سالن کراتین مقدم کراتینزیون گلد پلاس می باشد. استفاده از این کراتین یکی از روش های ابریشم سازی مو می باشد، این کراتین تنها با یک اتو کشی ماهرانه که تخصصی آرایشگران سالن کراتین مقدم می باشد می تواند موهایی درخشان، صاف و زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد.

این محصول غنی از آنتی اکسیدان های مفید برای تارهای مو، روغن آرگان، فیبر و … می باشد، که می تواند رطوبت و هیدراتاسیون مو را در حد طبیعی و متعادل نگه دارد.

کراتین احیا

کراتین احیا

کراتین احیا

روش دیگر کراتین برای ابریشم سازی مو ها کراتین احیا می باشد. کراتین احیا برای مو هایی انجام می شود که علاوه بر آن که وز و یا فر هستند، دچار آسیب های دیگری هم هستند. آسیب هایی نظیر موخره، خشکی بسیار مو و … برای مواردی از این دست پیشنهاد ما انجام کراتین احیا مو می باشد. کراتین احیا قدرت صاف کنندگی زیادی همچون کراتین برزیلی را ندارد و بیشتر جنبه درمانی دارد. این روش برای افرادی مناسب است که دارای موهای مجعد هستند و تمایل دارند تا این حالت مو های آن ها حفظ شود و فقط به دنبال تقویت و درمان مو های خود هستند.

کراتین احیا را بیشتر افرادی انجام می دهند که موهای آسیب دیده از رنگ و مش های مکرر دارند. اما دقت داشته باشید که گاهی بهتر است تا قبل از انجام رنگ و یا مش کراتین احیا را انجام دهید. چرا که اگر مو های شما به دلیل خشکی و بی آبی زیاد به مویی مرده تبدیل شود، راهی برای احیا آن وجود نخواهد داشت.

کراتین کیوبی یکی از بهترین کراتین های احیا مو می باشد. که سالن کراتین مقدم علاوه بر آن که عرضه کننده این نوع کراتین می باشد، از این کراتین برای موی افرادی که قصد احیا مو های خود را دارند استفاده می کند. کراتین کیوبی که محصول کشور آمریکا است، این کراتین حاوی روغن آرگان، روغن نارگیل، مواد نرم کننده مو و انواع پروتئین مناسب مو می باشد. این کراتین در دسته بهترین کراتین های دنیا قرار دارد که دارای هشتاد درصد خاصیت احیا و بیست درصد خاصیت صاف کنندگی مو می باشد.

پس از انجام کراتین احیا

پس از انجام کراتین احیا به شما پیشنهاد می دهیم که شستن مو روزانه مو ها با شامپو پرهیز کنید. و هر سه الی چهار روز یکبار مو های خود را با شامپو بشویید. همچنین پیشنهاد می کنیم تا از دم اسبی بستن و پیچاندن و گوجه کردن محکم مو ها اجتناب نمایید. اما چنان چه از کراتین صافی استفاده نموده اید انجام موارد بالا ممنوعیتی ندارد و مشکلی برای مو های شما ایجاد نخواهد کرد.
اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید بین این دو روش کراتین احیا و کراتین صافی یا برزیلی یکی را جهت ابریشم سازی مو های خود انتخاب کنند، به شما پیشنهاد می کنیم که با یک آرایشگر که تخصص او انجام کراتین می باشد مشورت نمایید، تا بتواند با بهترین روش انجام کراتین را مناسب ترین برند را برای مو های شما پیشنهاد نماید.

تفاوت کراتین و ابریشم سازی مو

کراتین مو بر روی مو های آسیب دیده انجام می شود اما ابریشم سازی مو می بایست بر روی مو های سالم و طبیعی انجام می شود.

پس از گذری شدن چند روز از انجام کراتین می توانید مو های خود را رنگ کنید اما بعد از ابریشم سازی مو بهتر است تا از رنگ مو برای تغییر رنگ مو هایتان استفاده نکنید. البته که هنگام رنگ کردن مو های کراتین شده نیز باید دقت کنید تا از رنگ مو های بدون آمونیاک استفاده کنید تا کراتین مو های شما دچار آسیب نشود.
پس از انجام کراتین مو می بایست مو های خود را با باد ملایم سشوار خشک کنید تا صاف و لخت به نظر برسند، اما پس از ابریشم سازی مو نیازی به استفاده از سشوار نیست و مو حالت لخت و صاف خود را دارد.

ابریشم سازی مو

ابریشم سازی مو

ریباندینگ مو

ریباندینگ مو که یکی از روش های صافی مو می باشد، کراتین مو با وسایل ارگانیک انجام می شود. و تغییری در ساختار مو ایجاد نمی کند و باعث آسیب رسیدن به مو نمی شود، ولیکن ریباندینگ مو که یکی از روش های ابریشم سازی مو می باشد. با موادی کاملا شیمیایی و مضر برای پوست و موی سر انجام می شود. کراتین روشی درمانی است که رطوبت و مواد مغذی ای را به موی شما وارد می کند.

اما در روش ریباندینگ مو آب مو ها کاملا خشک می شود و این خود بزرگترین آسیب برای مو ها می باشد. و باعث بی حالتی و سخت حالت گرفتن مو ها می شود. کراتین یک پروتئین طبیعی است که به صورت طبیعی در ساختار موی شما وجود دارد. و ما در روش کراتین درمانی، کراتین را به مو های شما تزریق می کنیم. اما در ریباندینگ این پروتئین و مواد مغذی موجود در مو به وسیله مواد شیمیایی از بین خواهند رفت.

مضرات ریابندینگ مو

شاید از این روش با نام صافی دائمی مو یاد شود اما از مضرات و معایب آن غافل نشوید:

  1. وارد شدن آسیب به پوست سر: طبیعی است که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی باعث آسیب رسیدن به پوست سر شما خواهد شد. همچنین گرمای بالایی که توسط این مواد شیمیایی ایجاد می شود باعث سوختن پوست سر شما خواهد شد.
  2. مواد شیمیایی باعث ریزش مو می شود: مواد شیمیایی باعث آسیب رسیدن و ضعیف شدن مو های شما می شوند و طبیعتا مو های ضعیف در معرض ریزش هستند.
  3. نیازمند نگهداری مکرر هستند: اگر تصمیم به ریباندینگ مو دارید، به مدت شش ماه حداقل نیاز به مراقبت و نگهداری اصولی از مو خواهید داشت که بسیاری از این مراقبت ها باید توسط آرایشگر مخصوص انجام شوند.
نوک گیری مو

نوک گیری مو

با تمام این ها اگر تصمیم به انجام ریباندینگ مو گرفتید باید موارد زیر را رعایت نمایید:

  1. تا 1 ماه پس از انجام ریباندینگ مو های خود را با کش نبندید، مو ها را آزاد و رها قرار دهید.
  2. 3 روز اول به هیچ عنوان مو های خود را خیس نکنید.
  3. از شستن مو با آب داغ پرهیز کنید، پر که ممکن است باعث خشک تر شدن مو ها گردد.
  4. حتما از شامپو های مخصوص استفاده کنید.
  5. از متکا با روکش ابریشم استفاده کنید.
  6. هنگام خواب مو ها به صورت آزاد و رها بگذارید.

سالن کراتین رایگان، کراتین مقدم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در خصوص انجام انواع کراتین درمانی، کراتین احیا، کراتین برزیلی، بوتاکس درمانی و … می باشد.

تمامی این موارد با بهترین مواد و متریال و با بهره گیری از با تجربه ترین کراتین کارها انجام خواهند شد.

مجموعه ما به دلیل آن که وارد کننده مستقیم و بدون واسطه مواد کراتین می باشد، کراتین را به صورت رایگان انجام می دهد، به این معنی که شما تنها هزینه مواد کراتین را پرداخت خواهید کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.