مجله آموزشی

آیا کراتین مو روی رنگ مو تاثیر میگذارد ؟

کراتین مو تاثیر زیادی روی موهای رنگ شده ندارد. تغییر رنگ ناشی از کراتینه نمودن موها نیز بسیار نامحسوس است. بنابراین به راحتی می توانید هر زمان که می خواهید برای انجام کراتینه روی موهای رنگ شده اقدام نمایید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

کراتین مو یکی از پروتئین های بسیار ضروری است که به طور طبیعی در ساختار موها یافت می شود. کراتین منجر به افزایش درخشندگی و صافی مو می گردد. زمانی که این پروتئین در مو کاهش پیدا کند، مشکلاتی نظیر خشکی، وز شدگی، موخوره و کم حجمی در موها ایجاد می شود. در این صورت می توان برای بهبود مشکلات مو و همچنین تامین کراتین مورد نیاز آن از روش های مختلفی استفاده نمود. یکی از موثرترین روش های درمان موهای آسیب دیده، کراتینه نمودن آن ها است. این روش علاوه بر بهبود آسیب های مو به افزایش زیبایی و درخشندگی آن نیز کمک می کند. یکی از سوالات رایج در رابطه با این روش تاثیر آن روی موهای رنگ شده است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با تاثیر کراتین روی رنگ مو به طور کامل آشنا کنیم.

 

آیا کراتین مو روی رنگ مو تاثیر میگذارد ؟

آیا کراتین مو روی رنگ مو تاثیر میگذارد ؟

 

تاثیر کراتین مو روی موهای رنگ شده

از مهم ترین دغدغه های افرادی که قصد دارند کراتین مو انجام دهند، این است که چه زمانی باید برای انجام کراتینه اقدام نمایند. آیا بهتر است قبل از اینکه موهای خود را رنگ کنند، آن ها را کراتینه نمایند یا بهتر است بعد از رنگ مو آن ها را کراتینه کنند. رنگ موهای شیمیایی معمولا دارای آمونیاک می باشند. از طرفی آمونیاک تنها ماده ای است که می تواند تاثیرات کراتین را از بین ببرد. بنابراین اگر پس از کراتین نمودن موهای خود قصد داشتید آن ها را رنگ کنید، بهتر است از رنگ های فاقد آمونیاک استفاده نمایید. در صورتی که برای رنگ کردن موهای خود به آرایشگاه می روید، حتما به آرایشگر اطلاع دهید که موهای شما کراتینه شده و تنها از رنگ های بدون آمونیاک استفاده نمایند.

از طرفی کراتین مو تاثیری در تغییر رنگ موی شما ندارد. بنابراین نیازی نیست نگران تغییر رنگ موهای خود پس از کراتینه نمودن آن ها باشید. البته این موضوع در رابطه با موهایی است که هرگز رنگ نشده اند. به این منظور که موهای شما به طور طبیعی هر رنگی داشته باشند، پس از کراتینه شدن نیز تغییری در رنگ آن ها ایجاد نمی شود.

 

بیشتر بخوانید : کراتین مو چیست ؟

 

از طرفی اگر موهای خود را یخی و یا مشکی کرده باشید نیز پس از کراتینه تغییر رنگی متوجه آن ها نخواهد شد. اما در صورتی که موهای شما با استفاده از شماره های میان این دو پایه رنگ شده باشند، کمی تغییر رنگ ایجاد خواهد شد. به طور مثال در صورتی که موهای خود را قهوه ای، بلوند، بنفش، عسلی و … کرده باشید، پس از کراتینه رنگ موهای شما کمی روشن تر خواهد شد. البته این تغییر بسیار کم است و در صورت دقت بالا قابل تشخیص می باشد.

 

تاثیر کراتین مو روی موهای رنگ شده

تاثیر کراتین مو روی موهای رنگ شده

 

چگونگی کاهش تاثیرات کراتین روی موهای رنگ شده

همانطور که گفته شد کراتین مو تاثیر زیادی روی موهای رنگ شده ندارد. تغییر رنگ ناشی از کراتینه نمودن موها نیز بسیار نامحسوس است. بنابراین به راحتی می توانید هر زمان که می خواهید برای انجام کراتینه روی موهای رنگ شده اقدام نمایید. دلیل اینکه پس از کراتینه مو احساس می کنید موها یک تا دو درجه روشن تر شده اند، صافی و درخشندگی موها پس از کراتین است. از آنجایی که کراتینه نمودن موها منجر به احیاء رایگان آن ها می شود، موها بسیار صاف و درخشان می شوند. به همین دلیل ممکن است احساس کنید موهای شما روشن تر از قبل شده اند. البته همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، این تغییر بسیار اندک است و معمولا اکثر افراد متوجه آن نمی شوند.

در صورتی که نسبت به رنگ موهای خود حساس هستید و قبل از کراتین مو می خواهید آن ها را رنگ کنید، بهتر است رنگ اصلی را یک تا دو درجه تیره تر انتخاب کنید. در این صورت پس از کراتین نمودن موها، رنگ آن ها دقیقا همان چیزی خواهد شد که شما می خواهید. فراموش نکنید که مواد کراتین رنگدانه های طبیعی خود را دچار هیچ گونه تغییری نمی کند، اما رنگ شیمیایی موجود روی ساقه موها کمی تغییر خواهند کرد. با این وجود اگر خیلی روی رنگ موهای خود حساس نیستید، به راحتی می توانید پس از رنگ کردن موها، هر زمانی که خواستید برای کراتینه نمودن آن ها اقدام کنید.

 

فاصله زمانی مناسب بین کراتین مو و رنگ کردن موها

نکته ای که در رابطه با کراتین مو و رنگ کردن آن وجود دارد این است که کراتینه نمودن موها بهتر است چه زمانی انجام شود. با توجه به تاثیری که مواد کراتین روی رنگ مو دارد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند ابتدا موهای خود را کراتینه نمایند و سپس برای رنگ کردن آن ها اقدام کنند. همانطور که گفته شد اکثر رنگ موهای موجود در بازار حاوی مقداری آمونیاک هستند. از طرفی آمونیاک می تواند تاثیرات مواد کراتین را از بین ببرد. بنابراین رنگ کردن موها پس از کراتینه نمودن آن ها می تواند تاثیرات منفی بسیار زیادی روی موها داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید : قیمت کراتین مو

 

بنابراین اگر قصد دارید از کراتین مو استفاده کنید، از طرفی می خواهید موهای خود را رنگ کنید، بهتر است ابتدا برای رنگ کردن موهای خود اقدام نمایید. زیرا کراتینه نمودن موها تاثیر منفی روی رنگ مو نخواهد داشت. در حالی که رنگ کردن موها می تواند تمامی هزینه هایی که بابت کراتینه نمودن موها پرداخت کرده اید را هدر دهد. بنابراین بهتر است از انجام این ریسک اجتناب نمایید و پیش از کراتین موهای خود را رنگ کنید. اگر بخواهید پیش از کراتین موهای خود را رنگ کنید، می توانید کمتر از 24 ساعت فاصله زمانی میان رنگ کردن و کراتینه نمودن مو در نظر بگیرید. اما در صورتی که پس از کراتین نمودن موها تصمیم گرفتید موهای خود را رنگ کنید، بهتر است حداقل 5 ماه صبر کنید.

 

انجام کراتین مو بعد از دکلره نمودن آن

انجام کراتین مو بعد از دکلره نمودن آن

 

انجام کراتین مو بعد از دکلره نمودن آن

دکلره موها امروزه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا دکلره تاثیر بسیار زیادی در رنگ پذیری بهتر موها دارد. البته روش های دیگری نیز وجود دارند که می توانند به روشن کردن موها منجر شوند. اما در حال حاضر رایج ترین و پرطرفدارترین روش برای روشن کردن موها، انجام دکلره است. نکته قابل توجه قوی بودن مواد مورد استفاده در دکلره مو می باشد. قوی بودن مواد شیمیایی مورد استفاده در دکلره موجب می شود تا موها پس از روشن شدن آسیب ببینند. خشکی مو، وز شدگی، موخوره و … از شایع ترین آسیب هایی است که متوجه موهای دکلره می شوند.

 

بیشتر بخوانید : آموزش کراتین مو

 

بنابراین کراتین مو پس از دکلره آن می تواند به احیاء و تقویت مو نیز کمک نماید. به همین دلیل بهترین زمان برای کراتینه موها پس از انجام دکلره می باشد. از طرفی آمونیاک فراوان موجود در مواد دکلره به شدت روی کراتین موها تاثیر می گذارد و نتایج آن را از بین می برد. به همین دلیل هرگز پس از کراتینه نمودن موها برای دکلره کردن آن ها اقدام نکنید. نکته قابل توجه این است که کراتین موها پس از دکلره کردن آن ها علاوه بر اینکه منجر به صافی رایگان آن ها می شود، می تواند در کاهش آسیب های ناشی از دکلره نیز نقش بسیار موثری داشته باشد.

با توجه به این موضوع که آسیب های ناشی از دکلره بسیار قابل ملاحظه هستند، حداقل 3 روز صبر کنید. در این صورت کراتینه نمودن موها می تواند در بهبود این آسیب ها نقش موثرتری داشته باشد. البته فراموش نکنید که هر چقدر مواد دکلره از کیفیت کمتری برخوردار باشد و آرایشگر تخصص کمتری داشته باشد، میزان آسیب های ناشی از آن افزایش خواهد یافت.

 

انجام کراتین مو بعد از دکلره نمودن آن

انجام کراتین مو بعد از دکلره نمودن آن

 

کراتین مقدم

کراتین مو هیچ گونه آسیبی را متوجه موها نمی کند. به همین دلیل تمامی افرادی که می خواهند موهای زیبا و درخشانی داشته باشند، می توانند برای انجام آن اقدام نمایند. از طرفی بازتاب نور روی موهای کراتینه شده، موجب می شود تا آن ها خوش رنگ تر و جذاب تر دیده شوند. اما نکته قابل توجه در رابطه با کراتینه کردن موها استفاده از مواد و متریال مرغوب و با کیفیت است. هر چقدر مواد کراتین از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، میزان ماندگاری آن نیز افزایش می یابد. از طرفی میزان احیاء کنندگی و تقویت موها وابسته به کیفیت مواد کراتین می باشد.

به همین دلیل است که انتخاب مرکز کراتین مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کراتین مقدم یکی از تخصصی ترین و بهترین مراکز کراتین می باشد که فعالیت خود را از سال 1396 آغاز نموده است. از طرفی افراد فعال در این مجموعه از تخصص و تجربه بسیار بالایی در زمینه کراتین رایگان و احیاء مو برخوردارند. مهم ترین ویژگی این مرکز استفاده از مواد و متریال بسیار مرغوب و با کیفیت از بهترین برندهای موجود در بازار می باشد. به طور کلی اگر می خواهید برای احیاء و کراتین موهای خود اقدام کنید، می توانید از مشاوران فعال در این مرکز کمک بگیرید. این مشاوران به شما کمک می کنند تا با توجه به شرایط موهای خود بهترین و مناسب ترین روش را برای تقویت آن ها انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.