مجله آموزشی

ماندگاری کراتین مو

آیا ماندگاری کراتین مو بلند مدت است ؟

در این مقاله سعی بر این بوده است : در ابتدا در خصوص ماندگاری کراتین مو توضیحاتی داده شده است پس از آن به علل مجعد و بد حالت بودن موها پرداخته شده است ، بعد از توضیح این موارد به کراتینه کردن موها ، ابریشم سازی مو و… پرداخته شده است تا اطلاعاتی در این خصوص در اختیار خواننده مقاله قرار گیرد.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

آیا ماندگاری کراتین مو بلند مدت است؟

اگر بخواهیم صادقانه جواب این سوال را بدهیم ، جواب این سوال خیر می باشد. چرا که ماندگاری کراتین مو حداکثر تا شش ماه می باشد و بعد از این مدت به مرور اثر کراتین روی مو کمتر می شود و کراتین مو نیاز به تمدید دارد. در حقیقت می توان گفت تمامی روش های مرسوم که امروزه از آن ها برای صافی مو از آن ها استفاده می شود دائمی نیستند و بعد از مدت زمان معین نیاز به تمدید دارند.

آیا از کلمه کراتین چیزی می دانید ؟

کراتین یک پروتئین موجود در مو می باشد که علت صافی و خوش حالتی موهای ما می باشد. اگر دارای موهایی بد حالت و یا مجعد هستید علت را باید در کمبود این ماده در مو جستجو کنید .

برخی از روش ها هستند که پروتئین مورد نیاز موهای سر را تامین می کنند. این روش پروتئین تراپی نام دارد چرا که در این روش در ابتدا موهای شما توسط یک کارشناس متخصص این امر بررسی می شود. سپس مقدار پروتئینی که برای موی شما نیاز است به ریشه موی شما زده می شود. دقت نمایید که در پروتئین تراپی تزریقی به موی سر شما صورت نمی گیرد.

پروتئین مو

پروتئین مو

ابریشم سازی مو

اکثر شما عزیزانی که خواننده این مقاله هستید به دنبال روشی برای صافی موهای خود می باشید. و قصد دارید بهترین روش را از بین روش هایی که صافی مو را به دنبال دارند ، انتخاب کنید.

ابریشم سازی مو یکی از روش های صافی مو می باشد که بسیار پر طرفدار نیز هست. هر زمان که اسم ابریشم شنیده می شود ذهن همگان به سمت نرمی و لطافت می رود. پس زمانی که اسم این روش را می شنوید ضمیر نا خود آگاه شما به سمت داشتن موهایی نرم ولطیف همچون ابریشم می رود. در ابریشم سازی مو از مواد ارگانیک همچون کلاژن ، ویتامین های b5,E ، روغن خاویار استفاده می شود. تا موهای شما نرم و لطیف شوند ، ماندگاری ابریشم سازی مو همچون ماندگاری کراتین مو نمی باشد و اثر آن به مراتب کم تر از کراتین مو می باشد. اگر به تمامی باید ها و نباید های این روش عمل شود نهایت ماندگاری آن 3 الی 4 ماه می باشد.

مراقبت بعد از ابریشم سازی مو

همانطور که همگان می دانند اگر اقدام به عمل زیبایی شود نیاز است تا یک سری مراقبت انجام شود. تا اثر آن زودتر از حد معمول از بین نرود پس برای ابریشم سازی مو نیز ، تا 48 ساعت بعد از انجام این عمل استحمام نکنید. موهای خود را کش و کلیپس نبندید تا موهایتان آسیب نبیند.

نکته دیگری که بیان کردن آن ضروری می باشد ، این است که بوتاکس مو یک روش مکمل صافی مو است. و اگر شما دارای موهای وز و یا مجعد هستید ، این روش به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. پس در این حالت است که در ابتدا باید کراتین مو را انجام دهید و بعد از آن اقدام به ابریشم سازی موهای خود کنید.

کراتین مو صافی 80 درصدی را به موهای شما می دهد اما اگر به دنبال صافی 100 درصدی هستید پیشنهاد ما به شما ابریشم سازی مو است.

از ابریشم سازی مو به عنوان روش درمان و احیا موهای آسیب دیده نیز یاد می شود چرا که باعث از بین رفتن مو خوره ، دو سر شدن موها ، شکنندگی موها  و.. می شود .

مراقبت بعد از ابریشم سازی مو

مراقبت بعد از ابریشم سازی مو

اما بهترین روش صافی مو ، کراتینه کردن موهاست .

کراتین یکی از محبوب ترین روش های صافی مو می باشد که انتخاب اول همگان برای صافی مو می باشد. در واقع کراتین مو به سبب مزایایی که دارد بسیار پر طرفدار می باشد. یکی از مزایای کراتینه کردن موها ماندگاری کراتین مو است که بلند مدت می باشد. و شما حداقل چهار ماه از شر موهای وز و بد حالت در امان خواهید بود. علت دیگر نیز این مورد می باشد که این روش هیچ گونه عارضه ای را در پی ندارد و خیال شما از بابت عوارض بعد از انجام کراتین مو راحت خواهد بود. البته که ماندگاری کراتین مو منوط به این است که شما به باید ها و نباید های این عمل گوش دهید تا بتوانید از داشتن موهایی خوش حالت ، بهره مند شوید.

آسیب دیدن موها علت دارد.

علت آسیب دیدن موها دلایل مختلفی دارد اما عمده علت آن را می توان این مسئله مطرح کرد. که به دلیل گذر زمان و صدماتی که نا خواسته هر شخص به موی سر خود می زند. می توان دانست این صدمات موارد خیلی ابتدایی هستند مانند شانه زدن موها بعد از حمام ، استفاده مداوم از شامپوهای دارای سولفات و… که با دانستن و رعایت این موارد تا حد زیادی می توان از بد حالت شدن موها جلوگیری کرد.

علت بعدی را می توان رنگ کردن و دکلره کردن بیش از حد موها دانست. چرا که این عمل باعث می شود رطوبت موجود در موها از بین بروند و موها خشک شوند ، موهایی که خشک هستند نیز در معرض خطر بد حالت شدن هستند و شادابی خود را از دست می دهند ، مورد بعدی را نیز می توان در ژنتیک افراد جستجو کرد ، برخی از افراد به صورت ذاتی دارای موهایی بد حالت هستند.

اما با پیشرفت جوامع بشری دیگر داشتن موهایی وز و مجعد خیلی مشکل حادی نیست و به راحتی قابل حل شدن می باشد .

آسیب دیدن موها علت دارد.

آسیب دیدن موها علت دارد.

بوتاکس مو یکی دیگر از روش های صافی مو

اگر به دنبال احیای موهای آسیب دیده خود هستید حتما کلمه بوتاکس مو را شنیده اید. این روش یکی دیگر از روش های صافی مو می باشد که مانند کراتین مو و ابریشم سازی مو می باشد. و صافی دائمی مو را به دنبال ندارد. ماندگاری کراتین مو بسیار بیشتر از بوتاکس مو می باشد چرا که این روش اولا به عنوان روش مکمل کراتین مو می باشد. و دوما ماندگاری آن نهایتا چهار ماه خواهد بود .

پلکس تراپی روش دیگر احیای مو  

این روش در واقع روشی دیگر برای احیای موهای آسیب دیده می باشد. این محصول می تواند تمامی مشکلاتی که مو در پی رنگ کردن ، دکلره کردن و… به وجود می آید را را رفع نماید و به شما موهایی صاف و لخت را هدیه دهد .

پلکس ها موادی هستند که برای بالا بردن مقاومت مو در مواقعی که شما با مواد شیمیایی برای رنگ کردن موهای خود سر و کار دارید استفاده می شود تا بتواند به عنوان سپری از موی شما در برابر خشکی ، آسیب دیدن و.. باشد .

پلکس تراپی را نیز می توانید در مرکز تخصصی کراتین مو انجام دهید ، امکان انجام آن در خانه نیز وجود دارد اما توصیه ما به شما این است که در مراکز تخصصی این کار را انجام دهید.

بالیاژ مو

بالیاژ مو یک شیوه می باشد تا به وسیله آن بتوانیم هایلایت های زیبایی را در موی خود داشته باشیم. مزیتی که این روش نسبت به هایلایت کردن موها دارد در این جا می باشد که در بالیاژ مو ، موها از ریشه رنگ نمی شوند و شما نیازی به تمدید آن ندارید اما در هایلایت کردن موها از ریشه رنگ می شوند و هنگامی که ریشه موی شما رشد کنند شما مجبور به هایلایت کردن مجدد موهای خود می باشید .

نقطه عطف بالیاژ مو این مورد می باشد که مو را پر حجم تر از حالت عادی نشان می دهد. در واقع تکنیکی که در مراکز تخصصی کراتین مو انجام می شود این است که حالتی سایه مانند به مو داده و این مورد باعث خطای دید افراد می شود. در این حالت است که موی شما پر حجم نشان داده می شود .

بالیاژ مو باعث خشکی مو می شود. پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام شستشوی موی خود از نرم کننده ها ، شامپوهای فاقد سولفات و ماسک مو استفاده نمایید تا موی شما نرم بماند .

ماندگاری بالیاژ مو را نمی توان به صورت دقیق عنوان کرد اما در سایر روش های زیبایی مو مانند ابریشم سازی مو ، بوتاکس مو و.. می توان یک ماندگاری حدودی در نظر گرفت به طور مثال ماندگاری کراتین مو 6 ماه می باشد .

بالیاژ مو خیلی روش هزینه بر و زمان بری نمی باشد و اگر شما به مراکز معتبر که به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند مراجعه نمایید ، موهایی زیبا و جذاب را خواهید داشت .

بالیاژ مو

بالیاژ مو

 

آیا رنگ کردن موهای کراتین شده تاثیر در ماندگاری کراتین مو دارد ؟

در واقع باید گفت که خیلی کم هستند افرادی که بعد از کراتینه کردن موهای خود به دنبال رنگ کردن آن هستند. از آنجایی که رنگ کردن موها باعث می شود تا موها خشک شوند پس توصیه ما به شما این است که تا مدتی از رنگ کردن موهای خود بعد از کراتینه کردن آن اجتناب کنید. چرا که باعث خشکی موهای شما می شود و به همین علت ماندگاری کراتین مو را کاهش می دهد .

آمبره مو انتخاب افراد سخت پسند

رنگ کردن موها یکی از زیبایی های موی بانوان به حساب می آید. و به همین علت بانوان تمایل به رنگ کردن موهای خود را دارند. آمبره یکی از روش های رنگ کردن موها می باشد که از ریشه مو تا ساقه مو شاهد تغییر رنگ خواهیم بود. به این صورت که ریشه مو تیره ترین رنگ را دارد و ساقه مو روشن ترین رنگ را .

مراحل انجام آمبره مو

در انجام هر عملی بر روی موها باید از تمیز بودن موها اطمینان حاصل کرد پس قبل از انجام آمبره موهای خود را تمیز بشویید و به خوبی شانه بزنید تا فاقد هر گونه گره خوردگی باشد .

در ابتدای امر موهای شما را به قسمت های کوچک تقسیم می کنند. بعد از انجام این کار موهای شما را پوش می دهند. سپس نوبت به مهم ترین قسمت آمبره یعنی دکلره کردن موها می رسند. در این مرحله باید پایین موها دکلره شوند تا امکان ایجاد رنگ دلخواه روی مو به وجود آید. قدم بعدی گذاشتن مواد دکلره بر روی موهاست تا موها روشن شوند. دو قدم انتهایی شستن مواد دکلره از روی موهاست و قدم انتهایی رنگساژ کردن موها می باشد .

آمبره مو

آمبره مو

اکستنشن موها ، راه حلی برای کم پشتی موها

داشتن موهای پر پشت و خوش حالت آرزوی هر شخصی می باشد. در گذشته بسیاری از افراد فقط آرزوی موهای پر پشت را داشتند و راه حلی برای آن وجود نداشت. اما با گذر زمان و ظهور روش های جدید این مشکل نیز حل شد ، اکستنشن مو یک راه حل برای حل کردن مشکل کم پشتی موها می باشد .

در این روش دسته موهایی ، به ریشه موهای اصلی شما متصل می شود تا شما داشتن مویی پر حجم را تجربه کنید. این عمل تنها یک روز زمان می برد و ماندگاری نسبتا طولانی همچون ماندگاری کراتین مو دارد. برای این که بدانید چه نوع مویی ، به موی شما متصل شود و سازگاری با موهای شما داشته باشد جای نگرانی نسیت. چرا که متخصص این امر با توجه به جنس موی شما آن را انتخاب می کند . و اکستنشن مو امری کاملا بی خطر است و تمامی افراد با هر رنج سنی می توانند از این روش استفاده کنند اما بهتر است این روش انتخاب افرادی باشد که دارای تار موهایی نازک هستند و ریزش مو دارند .

 

اکستنشن ها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند :

اکستنشن های طبیعی از موهای واقعی ساخته می شوند اما اکستنشن های مصنوعی بر خلاف اکستنشن های طبیعی در کارخانه ها تولید می شوند ، اکستنشن های طبیعی گران هستند اما رنگ پذیری و حالت پذیری فوق العاده ای دارند ، نیاز به مراقبت بسیار دارند اما اکستنشن های مصنوعی ارزان قیمت هستند و امکان آسیب دیدن در هنگامی که از وسایل گرمایشی برای حالت دادن موهایتان استفاده می کنید وجود دارد .

یک سری نکات وجود دارد که شما در هنگام اکستنشن کردن موهای خود باید به آن دقت نمایید که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم .

رنگ مو : رنگ مویی را انتخاب کنید که نزدیک ترین رنگ به موی طبیعی خود شما را داشته باشد.

انتخاب صحیح اکستنشن مو : تا جای ممکن از اکستنشن های ارزان قیمت استفاده نکنید .

اکستنشن

اکستنشن

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.